Uppdatering i sjukstugan

Efter att veterinären ringt och informerat fick jag åka och hämta min lilla hund. Det visade sig att två tåben var brutna, ett fram och ett bak. De brutna snuttarna är borttagna och jag förstod som att hela klokapseln oxå är det. Ja jag förstod inte riktigt, det är ju i alla fall tre klor på ena fram och två på ena bak som är skadade. Några klokapslar är borttagna och andra bara lite tillsnyggade och veterinären försäkrade mej om att det skulle bli bra, men att nån klo kunde bli lite missformad.

Det blir lite pill nu i början för tassbandagen ska bytas en gång om dagen och då ska det helst få luftas några timmar. Om ett par dar ska han få slippa bandaget och då räcker det med en liten strumpa på så jag har varit på Åhlens och shoppat några par tuffa pojkstrumpor. Han kommer känna sig så fin så. Strumpa kommer han oxå få ha utomhus för att skydda bandaget.

Förutom det så blir det antibiotika i 14 dagar samt Rimadyl, som är smärtstillande, i upp till sju dagar. Lilla Siggeman har ont och haltar tydligt. Tratten får vara på när det behövs, har tänkt att han slipper den när vi har full uppsikt, det räcker ju med ett litet slick på ett sår för att det ska bli infekterat och äckligt. Kostade en hel massa kosing på apoteket, köpte på mej lite mer koksaltlösning o kompresser o sånt jox.

Nu borde jag lägga mej på gräsemattan och få lite sol på kroppen...om jag orkar. Dagen har verkligen gått i ett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback