Sumpig träning och IKEA

Idag ringde telefonen vid nio och en hurtig typ körde upp oss ur sängen! ;) Paul skulle på nån judouppvisning i Trekanten och jag skulle träna vid elva så vi susade utåt. Vädret var fint idag men det blåste lite.

Sigge fick idag börja sin träning med ett sök. Han fick jobba rejält för det har växt ordentligt, grönskan är nästan lika hög som hundarna! Man märker att de tappade kilona gjort susen för nu rör han sig lättare och det tar längre tid innan det börjar bli motigt. Det man har att anmärka på nu är att han i upphetsningen fortfarande är fladdrig i munnen, det småtuggas lite på vägen in. När han tagit första dummien försökte den rackaren oxå fortsätta söka med den i munnen men både jag o Marina var på honom snabbt som attan med rösten så han pep in till mej istället. Sen jobbade han på bra, men varvar upp sig så jag får tänka på att låta honom sitta lite emellan skicken ibland så han hinner coola ner. Orken tog slut runt dummie sex-sju så slutet var motigt och han travade trött in med åttan. Det fattas alltså ännu lite kondis och uthållighet. Jag tror oxå stressen spökar lite och gör att han blir så slut.

På't igen på en gång med vattenmarkeringar. En ny (?) ovana dök upp, nämligen att tugga när han simmade! Kokohund!! Jag ska vara på honom och kasta nåt på honom nästa gång tror jag, ofog ju!! Annars tycker jag nog det gick okej. Han är jäkligt tänd och så men jag tycker ändå han lyckas markera rätt bra. Det är som sagt tugget som retar mej!! Ingångarna är inte heller stabila, ibland passar han på att ta vägen runt mej och nån gång så försökte han ta dummien igen när jag tagit den. Aja baja.

Sedan fick matte öva sina kastfärdigheter. Stackars Marina och hennes hundar som får stå ut med mina lusiga kast. På slutet fick jag upp snitsen tycker jag dock!

Sammanfattningsvis så måste jag fortsätta öva på fotgåendet även om börjar bli bättre. Sedan måste jag få bort ofoget med att tugga i vattnet. Undrar om det är tennisbollarnas fel? Dem tuggar han ju helt frenetiskt på och jag har ibland använt dem i vattnet istället för att kasta bort dummies när den risken finns. Ja..o sen är det viltet då. Det har vi ännu inte riktigt tagit tag i. Måste försöka skaffa hem lite pippifåglar...

Hem och duscha och sen styrde vi kosan mot IKEA. Jag köpte inte så mycket, en liten sopborste till kattlådan, en påse dekorationssten och såna nyttighetsgrejer bara. Skulle vara roligt att ta på sig spenderbyxorna och bara köpa allt man vill! Hihi..

Nu är jag äntligen hemma, är lite trött faktiskt. Vet inte om jag orkar med att skriva nåt på hemtentan. Kanske får det blir lite pyssel här hemma för mr Curley har oxå kommit hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback