Sjukstuga

När vi kom hem fick Sigge ligga ifred ett tag, jag ville att det skulle sluta blöda och att eventuella svullnader skulle framträda. Sen fram med sjukvårdslådan (är jag glad eller glad att jag verkligen gjort iordning en!!) och klippa bort päls, klippa de friska klorna och tvätta. Sigge låg på "britsen", dvs i soffan med picknickfilten ovanpå och husse fick hålla ner huvudet. Då gick det bra men det gjorde bra ont på framtassen. Där är två klor riktigt fula och pekar lite åt fel håll, och nåra andra är lite småskadade. Baktassen har varsin klo som är trasig varav den ena nog klarar sig utan bandage snart, där behöver pulpan bara hårdna lite under.

Jag vann nyligen en auktion med en Rosti-skål som var sådär långsmal (ex för grädde) men ångrade mej och tänkte sälja den på loppisen idag. Den blev inte såld och det var nog meningen för den var perfekt att tvätta en skadad tass i. Bara att doppa ner tassen o vispa runt lite!

Tvättade bara med vatten och sköljde rent med koksaltlösning för det är inte bra att ha på jodopax eller starka grejer innan veterinären hinner titta. Torkade rent noga och gjorde första klassens tassbandage med soffban mellan tårna o allt. Avslutar med en liten bild på en olycklig en...

image148

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback