Regn och rusk...

...var det när jag vaknade imorse. I ärlighetens namn så närmade sig nog klockan förmiddag snarare än morgon och jag hade migränkänningar till på köpet oxå. Upp kom jag i alla fall och efter en liten frukost och morgonkiss av hund så målade jag skåpet. Det kommer verkligen bli kanonfint, det verkligen lyser upp i vardagsrummet.

På eftermiddagen sprang jag över halva stan för att få tag i en billig kanna till lillasysters inflyttningsfest som är på fredag i Linkeboda. Nu har jag i alla fall inhandlat allt till den, hade gärna skaffat nåt nytt att ha på mej men jag hoppas desperat att min beställning från Bonaparte ska trilla ner i brevlådan snarast. Jag har beställt hem två par trekvartsjeans som bara är så fina. Tänker bara behålla det par som sitter bäst, ekonomin är något ansträngd just nu.

Jag var inne på den andra förmedlingscentralen som drivs av kommunen. Den är ett totalt paradis för retrofantaster som jag. Jag ska minsann gå dit någon dag och kolla efter en ny blandare till köket. Vår är så himla ful och tråkig, handikappanpassad typ. Vill nästan hellre ha en sån med två vreden, och i alla fall ska den ha en snyggare böj än vår. Det finns oxå tusentals dörrlås mm, en verklig skatt. Jag ska dra med mej Paul någon dag och verkligen botanisera mer där...har lite nya byggplaner nämligen..

Apropå ekonomi så håller vi på att försöka strukturera upp vår budget. Jag har gjort en exceltabell där jag skrivit upp alla saker vi köper/betalar för varje månad och sen blir varje månad en kolumn. Det kan nog bli väldigt fiffigt, bara man verkligen fyller i den.

Ikväll har vi städat ur förrådet och jag har packat ner kläderna jag inte kan ha i kartonger. Det är två flyttkartonger med x antal jeans och massa kläder som jag bara längtar efter att komma i igen. *buhu* Vi har oxå hämtat lite saker från Pauls lägenhet. Just nu är han och hämtar lite mat, och sen måste vi väl fortsätta...är helt slut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback