Rapport från sjuklingen

Hej alla ni som läser om oss. Tänkte bara berätta hur jag mår. Tassarna gör ont fortfarande, det är ju typiskt oxå att jag måste sätta ner båda onda tassarna samtidigt när jag är ute. Matte säger att jag inte får springa så jag får bara gå ut och kissa och sen in igen. Det är rätt okej men jag tror jag kommer få myror i brallan snart.

Matte tog av bandagen igår imorse och sen låg vi i soffan och kollade på film. Jag kunde inte riktigt koncentrera mej för det gör ont när bandagen åkt av och så är jag nervös för att matte ska göra nåt som gör ont. Då blir jag lite flåsig och orolig en stund, och den där dumstruten gör ju inte saken bättre. Matte säger att det börjar se lite bättre ut fram men att det varar lite på baktassen. Matte har inte förstått att man måste tvätta ordentligt med sin tunga men jag får bara tvätta insidan av dumstruten, inget alls på såren.

Turligt nog fick jag följa med matte till jobbet igår. Hon hade gått in extra och var sån där backup, det betyder att vi inte träffade personen som hon brukar hjälpa. Jag fick istället ligga på gräsmattan eller i personalrummet med matte. Förresten så läser hon nu en vampyrbok så hon hoppar högt bara jag säger knyst. Igår hälsade jag på två snälla tanter och då passade jag på att rymma in till grannarnas personalrum och svansa runt lite (som är mycket större och där det finns massa tvåbeningar) Jag visar alltid upp min onda framtass så de ska tycka lite synd om mej och klappa lite extra.

Idag har jag inte heller fått göra nåt spännande. Det mest intressanta som hände var att vi träffade på gråkatten när vi skulle kolla tvättstugetider. Den låtsades anfalla mej, så jag blev lite rädd faktiskt.

Matte har tagit av bandaget och tittat noga på mina tår. Nu säger hon att det är lite varit fram men inte bak, jaja. I alla fall så har jag bara haft på mej strumpor idag och det har gått ganska bra förutom att jag måste ha DUMstruten!! Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback