Midsommarresumé

Det är väl ingen som kunnat undgå min jobba-på-midsommar-ångest, allra minst sambon. Det kändes allt annat än roligt att bege sig till jobbet igår eftermiddag men när jag väl kom dit så kändes det rätt okej. Jag var ensam till femtiden och då kom vår boende hem. Sen hade vi lite midsommarmys och senare på kvällen tog jag tekoppen med mej och hälsade på lite hos grannarna. Nattpersonalen tillhörde två av de kanske tio personer som jag kan namnet på och kanske pratat lite med förut och vi babblade lite och kollade på tv. Sova kunde jag oxå, och idag har tiden gått fort.

I eftermiddag har vi satt upp det sista hyllplanet till bokhyllan. Det sitter nu säkert (?) på plats ovanför vardagsrumsdörren och väntar på att vår pocketsamling ska öka...Det var i herrans tid faktiskt för det är bara 15 cm kvar på den första hyllan! =)

Till kvällsmat grillade vi hamburgare i värsta teamworket. Jag gjorde mina supergoda hemgjorda hamburgare och Paul grillade. Ska lägga upp receptet i bloggen, det är jättesimpelt men imponerade på Paul som annars alltid envisas med att göra värsta klumphamburgarna..

Sen kom såklart huvudvärken så jag slöade lite i sängen nån timme och sen satte jag full fart med pysslet. Det är konstigt men jag blir så himla pyssel- och renoveringssugen så här på sommaren. Kanske för att jag renoverade så mycket förra sommaren, jag vet inte, men roligt är det! Ikväll har jag börjat måla en liten tavelram svart. Den hör till ett foto på Matthew och ska upp på väggen tillsammans med lite andra kort på familj och vänner bredvid. Alla ska få svart ram och ska sitta tillsammans på väggen bredvid bokhyllan.

När jag ändå var i målartagen strök (rollade) jag ett första lager på den där dumma luckan som inte går att skruva bort. Sedan duttade jag lite färg på den undre delen av alla gångjärn. De har ju suttit kvar i köket och är därför fortfarande gula, som ett spår av den förra målningen (det bevisar ju att de inte var lika duktiga som jag och tog ner alla luckor för att spackla och slipa dem). Det har blivit små hack på några ställen så de duttade jag oxå i.

Nu har jag insett att vi såklart måste måla stommarna! Det enda stället det egentligen behövs på är vid sidan av väggskåpen ovanför bänken där micron står. Tanten som bodde förut hade några fula tavelkrokar för sina grytlappar och sånt och när jag tog bort dem lossade färgen och det blev fula märken. Men, man kan inte måla bara ett ställe, jag har ingen aning om exakt vilken ton det är och jag kan ju knappast släpa med mej färgaffärsgubbarna hit för att mäta! Alltså ska färg inköpas och stommarna målas. Jag ska höra med färggubbarna om det går bra att använda vattenbaserad färg istället för den som vi målat luckorna med. Den är nämligen jättesvår att få bort från fingrar och det är rent ut sagt omöjligt att göra rent rollern så det har gått åt massvis med "roller-rullar". Färgen vi använde till hyllorna i kontoret var nog vattenbaserade och såååå mycket trevligare att ha att göra med.

O seeeen, vi ska bara måla väggen och taket först, så ska vi lägga in nya golvet!! *längtar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback