Mera tentaas...

..ja..aldrig är den klar. Nu ska jag bara få till en fjantig bild om tablettproduktion och sen kolla av med Maria och sen ska jag skicka in eländet och ha i vart fall knappt ett dygns sommarlov. På torsdag börjar jag nämligen jobba, egentligen går jag på schemat på lördag men jag ryckte in extra på torsdag oxå.

I en paus med tentah-tet gick jag in på Betapet och fick en trevlig dust mot en pensionärsgubbe flåt farbror. Han rullade på ordet GREKINNA...ehh...hade jag aldrig trott var ett ord som räknades. Visade sig att han var aktiv i nåt afrikanskt brödraskap vars syfte var att stödja massaier eller nåt sånt. Coolt! =)

Sen kämpade jag vidare med tentan och försökte få lite ordning på den. Ja just ja, hann bli osams med min lillasyster oxå. Hon vill tydligen ha två av köksstolarna som står (eller rättare sagt) typ ligger högt uppe vid taket i vårt förråd. Det är så jäkla fullt att man knappt får igen dörren och den 15:e ska Paul vara ute ur sin lägenhet och då ska alla HANS grejer som vi inte fått sålt eller som vi ska behålla in där oxå. Min lillasyster kunde INTE för sin tid förstå varför 1. vi inte kunde ha stolarna kvar, 2. varför vi inte kan köra stolarna till dem. Ehh..ja, vi kan ju ha dem kvar men då får vi sova skavfötters med dem, PÅ ALLVAR! Eller...ja, vi kan ju köra dem till Linköping i vår bil (med trasigt avgassystem) för vägen till Linköping är tydligen kortare än vägen till Kalmar. Det är liiite för mycket donnafasoner över den läkarstuderande lillasystern just nu.

Ikväll har vi varit på judoavslutning. För Sigge var det en enda stor frestelse med pinnar och bollar och korvar som bara susade förbi framför ögonen. Han fick en hängiven idol och många beundrande blickar och beröm. Alla tycker ju att Sigge har så härlig färg och är så snygg, och det är han ju oxå. Jag tillhör ju den skaran som tycker de arbetande hundarna är snyggare än utställningshundarna i retrievervärlden, och det kommer knappast ändras. Sigge får vara lite reklampelare..

Kommentarer
Postat av: Toni L

Har också en bekant som studerar till läkare. Sicket folk!!!
Fin hund förresten. Vad kostar såna?

2007-06-05 @ 22:11:07
Postat av: Tove

Toni: Tack, vet inte om Sigge eg är bästa typexemplaret för jaktgolden dock. Han har ju en del inte fullt så rastypiska drag (tyvärr) ;).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback