Bilder av skadan

Här kommer lite bilder på oledolyckans tassar...

image150

En lite suddig bild på Sigge med sina tuffa strumpor, redo på "britsen".

image151

Läckra bandage fick Sigge på djursjukhuset igår.

image152

Närbild på framtassen, Bandaget blev lite smutsigt utanpå för vi hade ju inga strumpor att sätta på när vi åkte hem från sjukhuset.

image153

Det har blödit och vätskat en del från baktassen. Här har jag tagit bort de två lagrena med vetflex. Under är det alltså gasbinda och allra innerst soffban. Vid själva skadan satt en kompress.

image154

Här är framtassen. Det röda man ser sticka ut är det som finns kvar av klon och är alltså en bit av undersidan. Allra längst in ser man som en liten "plupp" och det är det som finns kvar av pulpan. Den blev rätt skadad alltså...

image155

Här är baktassen. Bilden är lite suddig och eftersom det blödit och vätskat ser det lite joxigt ut. Den röda ploppen man ser här är pulpan. Den är alltså mindre skadad än den på framtassen.

Var inte så läskigt som jag trodde att titta på. Fattar fortfarande inte var de gått in och tagit bort den brutna delen av tåbenet men bara det läker så är jag nöjd. Nu har jag tvättat tassarna och de ska få torka och sen ska jag lägga nya tassbandage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback