Avklarat första jobbpass och en hel massa annat!

I torsdags var det alltså dags för första jobbpasset. Jag trodde jag skulle va backup men så var inte fallet. Det gjorde ingenting. Passet var i stort sett trevligt men det blev ett "blött utbrott" på kvällskvisten, huja...Jag sov dock som en stock sen på natten och åkte hemåt efter en kopp te med skorpa och lite prat med dagpersonalen.

När jag kom hem imorse låg Paul fortfarande och nanade. Jag ville inte krypa ner i sängen för då vet jag att jag blir sömnig och sover flera timmar. Istället mannekängade jag min nya bikini för en något trött Paul, vattnade blommor och fixade lite internetärenden. Ringde oxå några måste-samtal.

Frukost och sen stack jag iväg och klippte mej. Körde snålvarianten även denna gång och köpte med mej hemfärg. Frisören var jättetrevlig och pratglad, vi hann avverka både hund, häst, boende, karriär mm förutom hårprat. Fick lite bra tips och råd om produkter för mitt hår som är extra risigt just nu. Det beror dels på att jag behöver färga om det och dels på att mitt balsam varit slut ett bra tag. Det är så dyrt och vi har snålat lite ett tag pga Pauls lönekrångel så jag har klarat mej på enbart spraybalsam.Jag vägrar att använda balsam från Maxi, det bara förstör håret så det var skönt att köpa frisörbalsam igen!

Frisyren blev bra mycket kortare än vad jag haft på flera flera år, superskönt och fint. Det är fortfarande längre fram än bak men jag kan gömma hårsnoddarna längst ner i lådan! Jobbigt med självlockigt hår ibland men när det är nyklippt och fint är det mycket finare än permanent (tycker jag i alla fall).

Nyklippt susade jag ner på stan och köpte ett par shorts och några linnen. Lyxade till det med sushi till lunch och sen hämtade jag upp Paul och vi åkte till mekonomenverkstan och gubben där kollade på corsans avgassystem och vi fick ett preliminärt pris. Det kommer landa på ca 1700 för byte av hela avgassystemet bakom katalysatorn vilket är rätt sjysst då båda delarna kostar 685 stycket  plus 150 för monteringssatsen. Nu ska vi susa bort med bilen imorrn bitti och sen gå tillbaka. Hoppas den blir klar snabbt!

Precis när jag skulle lämna av Paul på jobbet igen ringde killen som köpt skrivbordet och bokhyllan och ville hämta det sista så jag fick åka dit och hjälpa honom skruva isär och baxa in det i bilen. Nu är vi inbjudna till hårklippning och påhälsning och allt möjligt hos våra nya polska vänner i Nybro! *hihi* Superskönt att verkligen blivit av med grejerna!!

Äntligen fick jag lägga mej på gräsmattan och sola. Tog med mej "Pojken som kallades det" och läste i. Plöjde genom hela boken i ett sträck, den var hemsk!!! Ska få tag på de andra delarna oxå så småningom. Köpte första delen på bokrean så de andra finns säkert nästa år oxå.

När Paul kom hem stack vi till grönsaksaffären och sen Maxi för lite shopping. Paul började blöda näsblod på Maxi så vi fick rusa bort och blippa ett paket näsdukar. Hände härom morgonen oxå, om han inte berättat att han brukar blöda näsblod i början av sommaren så hade jag nog blivit orolig. När vi kom hem blev vi supersega och det dröjde innan vi kom igång med matlagningen. Det blev till slut spareribs och varm potatissallad. Potatissalladen gjorde vi av kokt färskpotatis, strimlade torkade tomater, fetaost och babyspenat. Vi hällde på lite av spadet från tomaterna och det blev mumma! Lätt men gott!

Ikväll har vi oxå prismärkt lite grejer inför loppisen på söndag. Paul ska sköta ruljansen för jag jobbar ju till tre. Bara o hoppas att vi får sålt grejer så bordet betalar sig åtminstone o att vi blir AV med junket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback