Årets första dopp = katastrof!!

Helvetes jävla skiiiiiiit! Sigge är skadad!

Vi var o skulle ta ett kvällsdopp på hundbadplatsen men det var en ilsken svanfamilj där (som nästan överföll Sigge) så vi gick till den vanliga badplatsen. Där skulle vi hoppa i från bryggan och Sigge skuttade i o tog i lite i stegen. Jag såg först efter han hoppat i att den var av plåt med små hål i. Andra gången skulle han hoppa rakt i, men halkade lite och klev på stegen med baktassen och fastnade med en klo, slog över och fastnade med framtassen istället (!) på nästa trappsteg. Där slog han över och jag såg hur klon satt fast o att det bräcktes helt åt fel håll! Isch!!! Han skrek till och jag med (högre). Jag hivade upp honom så fort jag kunde på bryggan igen och sen fick husse bära honom till bilen.

Ringde till Läckeby som har jouröppet och fick betala hutlösa 150 spänn (!!) bara för att prata med en veterinär som tyckte vi skulle avvakta till morgondagen om det inte var nåt allvarligare än en trasig klokapsel.

Båda husse och jag har klämt på tassarna och det verkar inte det minsta svullet eller ömt i tassar eller ben, bara klorna som gör ont. En trasig bak och två fram plus två fram med som ett hack i. Nu går han runt här med dumstrut och tillfälligt bandage om tassarna. Tänkte det skulle blöda färdigt och sen ska jag spola rent med koksalt och lägga på ett bättre bandage till vi kan åka in till Kalmar djursjukhus imorrn bitti.

Ååååå..jag vet ju hur jobbiga kloskador kan bli! Nu är halva sommaren förstörd juuuu!!! O ja, säg det inte för jag VET, det var superdumt att låta honom få möjligheten att gå på stegen. Jag har megaångest!!! Stackars Sigge, ont har han oxå, mest i framtassen.


(För o tänka positivt så är jag glad att det var klorna som gick sönder och inte benet eller ryggen för det var ett jkla otäckt fall. Jag såg det som i slow motion, brrrrrrr.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback