Typ klart...

...är det nu i hallen och köket. Det fattas en bit list bara, men sen så. När Paul skulle fixa till förlängningssladden till mikron var det nåt som gick fel. Helt plötsligt funkade varken sladden eller mikron (vi provade den ju i andra uttag). Jag har ingen aning om vad felet var men när jag provade morgonen efter så fungerade det. Antagligen är det nåt glapp nånstans, Paul skulle låna hem nån grunka från skolan o kolla. Mikron passar i alla fall superbra och det är jätteskönt att kunna använda arbetsbänken när man bakar eller fixar mat. =)

Sigge fick följa med husse på joggingtur igår, kondisen är inte den bästa för han blev rejält trött. Inte att undra på efter en månads vila i och för sig. De skulle ut idag igen och springa. Igår uppfriskade vi stoppsignalen. Jag låtsades lägga ut en godis en bit bort och skickade sen Sigge mot den och blåste. Tro det eller ej men han stannade! =) Såna övningar behöver vi göra mycket, för stopplydigheten är inte den bästa när han är på väg nånstans...

Idag ska jag försöka hämta lite vilt, för vilthantering respektive kondition är viktigaste bitarna just nu i träningen.  Jag tappade motivationen lite när Sigge skadade sig och så men nu känns det bättre igen. Vi får se om vi är mogna för provstart i höst, ser det inte bra ut så väntar vi till våren istället. Dessutom håller jag på att längta ihjäl mej efter nästa vår när vi förhoppningsvis får vår valpis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback