Trött på en tisdag...

...är jag. Började jobba klockan sju, försov mej men rullade ändå genom Smedby strax efter sju på morgonen. Idag hade jag en "bredvidgående", men det var helt okej. Jag sänder dock en tacksamhetens tanke till att jag numera är gammal i gården och känner till alla rutiner osv. Det var mycket i början.

Vår nya vikarie tog dessutom mer än gärna mitt kvarvarande pass i vecka 32 så nu kan vi åka till stugan och vara där en HEL VECKA!!! Wohoooooooooo!!! Det känns SÅ härligt och spelar ingen roll om det så regnar varenda dag, det ska bara bli skönt att komma bort! Funderar på om det är läge att införskaffa en större kylväska, typ en sån box. Vägen till stugan är låång och det är drygt att handla när man kommer fram och är skittrött, och ännu drygare att vakna morgonen efter och behöva åka och handla det första man gör.

Sigge är inte trött, ånej, långt ifrån. Han är hyperpigg, minst sagt! Vi tog oss en liten träningsrunda på gräsmattan och läggandena är superfina! Han smäller blixtsnabbt i backen och ligger kvar när jag går vidare. Skoj! Nu har jag istället börjat fokusera på ställandet. Det är svårare för det sitter i Sigges ryggmärg att den lilla rumpan ska ner i backen när man stannar men sakta men säkert kommer vi framåt.

Nu borde jag egentligen ta tag i att slipa och spackla utrymmet där micron ska stå men jag ooooorkar inte. Dessutom har jag några ramar som behöver få sig en andra strykning svart, men som sagt, jag örker inte...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback