Tisdag

Igårkväll släckte jag lampan före tio och ÄNDÅ var jag trött när klockan ringde imorse. Jag var inte bara trött när klockan ringde, jag var superseg långt in på förmiddagen! Jag höll till och med på att somna i fåtöljen på jobbet. Skulle ju just passa fint eftersom de kom från "kontoret" för att kolla läget och hämta papper och så. Passade på att fråga om min lön så har jag tur får jag några kronor mer i lön. :P

När jag kom hem var jag jätteseg så jag fikade lite i soffan och slökollade på tv. Huvudvärken smög sig sakta på (hade jag varit observant hade jag kommit på det långt tidigare), men några värktabletter gjorde susen och snart var jag piggare och började dona här hemma. Fönstret i vardagsrummet var kvar att putsa så det gjorde jag, och sen grejade jag lite med sladdar till lampor och sånt.

När Paul kom hem tog vi en sväng neråt stan och kollade på Åhléns. Där fyndade vi en kylväska vilket jag hållt utkik efter ett tag. Jag ville ha en mjuk eftersom de stora är så otympliga och tar så stor plats i bilen. Hade egentligen bestämt mej för en grön från Inspiration för 169 men när de reade den här coola för bara 65 så slog vi till!

image183




Jag var oxå på jakt efter några små ljuslyktor till vardagsrumsfönstret men de hade inga av den typ jag tänkt mej. Vi köpte med oss sushi hem och nu slöar vi i soffan.

Sigge kräktes imorse, antagligen har han ätit nåt vasst. Paul sa att han sett en halvsmält benbit i kräkset så vi får hoppas att allt kommit upp. Nu är han pigg och kry. Nyss när de var ute hade han nästan krockat med en hare! Deras vägar korsades och de undgick preciiis att krocka!

Igår sprang förresten en kanin upp precis framför honom och Sigge sprang glatt efter. Jag hojtade till och han vände genast och kom till mej. Det är SÅ SKÖNT att han inte jagar efter saker. Usch så mycket mer begränsade vi varit om han inte varit så bra vad gäller sånt.

Jag ska gå och plocka fram lite vilt för jag tänkte att vi skulle träna lite imorgon förmiddag. På kvällen är det jobb och sen är jag ledig torsdag och fredag. På fredag får vi besök av familjen H som är på semester på Öland. Skoj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback