Söndag

Idag stack vi ut till Värsnäs för att plocka lite blåbär och rasta/träna hunden. Vi fick ihop nästan två liter blåbär vilket räckte till en mumsig paj och flera påsar i frysen. Det blir gott med blåbär och mjölk eller kanske muffins senare i höst och vinter. Jag ramlade förresten pladask ute i skogen, trampade på en trädgren som rullade iväg och jag föll handlöst pladask ner på backen och sträckte mej nästan på kuppen. Alla blåbären for ut på backen på kuppen. Uffa!

Sigge hittade flera snuskiga vattenpölar och diken och sprang som en TOK i skogen. Det måste vara de tappade kilona som gett honom sån sprutt! Han är som unghund igen...Vi gjorde några linjetag och testade även på att lägga på en stoppsignal vilket gick SUPER! JAg hade såklart Paul som hjälp att plocka upp dummien om han fuskade men det behövdes inte! Jag kunde stoppa honom och sen skicka ut honom att hämta som belöning!

Det började såklart spöregna när vi var ute i skogen så det var skönt att vila och värma upp sig lite när vi kom hem. Sen rensade jag bären och konstaterade att min plockteknik =kort rensningstid, Pauls plockteknik=megalång rensningstid :P 

Sen, hör och häpna, gick vi till gymmet igen och det var helt okej! Jag hade inte tappat nåt i styrka och får till och med höja nåra vikter till nästa gång. Yey...mitt program är ganska kort så medan Paul tränade klart sitt testade jag på en sån där "orbitrek-maskin". Det var rätt skoj, som att springa fast lättare. Imorgon har jag säkert träningsvärk, men det är väl bara bra antar jag.

Ikväll har vi betalt räkningar, och JA mamma, jag har fixat det där skatteverksgrejset! Imorrn väntar jobbet igen, natti!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback