Skelett i garderoben...

...eller fåglar i frysen. Jag föredrar det sistnämnda och nu har vi ett gäng för träning. (Tack tack!) Sigge var såklart nyfiken när jag kom innanför dörren med flera påsar där det stack ut både näbbar och fötter här och var! Han fick prova att hålla en duva (såklart fortfarande fryst) och tog den glatt och villigt och höll så fint så samtidigt som svansen viftade ivrigt och släppte inte förrän jag tog den igen. Truten var inte lika rolig att hålla, tung och mer otymplig som den var, så där blev det lite diskussion om hur man ska bete sej (men det är ju just den diskussionen jag vill få överstökad så det är väl lika bra). Efter lite tjafs höll han i alla fall truten ordentligt så sen fick fåglarna åka in i frysen. Egentligen ska ju såklart fåglarna inte vara frysta men de är ju lite mer "neutrala" och lättare att handskas med i fryst tillstånd så jag tyckte det blev lite som en trevlig introduktion för honom.

Nu någon dag snart ska jag tina upp några pippisar och åka ut i skogen och träna lite. Jag ska ta ett steg i taget och vara väldigt uppmärksam så han inte får några dåliga (o)vanor i hanteringen. Vi ska börja med att bara hålla och parallellt måste jag ta upp det där med att greppa själv på kommando från backen och handen. Det tänker jag dock göra med en dummie (för de älskar han ju att ta). Känner mej lite dum som inte lärt in det från början, men är man nybörjare så är man...

Nu sitter jag här i soffan och njuter av att vara hemma och ledig. Jag har fått grönsaker i ugn med kycklingfilé och fetaostsås och lägenheten är helt städad. Skönt!!! Jag har skrivit ut några foton på fotopapper och satt i ram så snart ska lilla pysselprojektet upp på väggen. Vi måste bara köpa några fler krokar. =) Jag tror det kommer se jättefint ut och det kommer bli lätt att fylla på med mer tavlor. Paul och Sigge är ute på joggingtur igen så jag funderar på att slå på en film eller så blir det lite zappa på tv:n bara. Trevlig helg!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback