Premiärträning...

...med fågel på egen hand. Idag slutade jag jobbet halv åtta på morgonen så jag åkte hem och nanade ett par timmar till. Sedan donade jag lite hemma medan en fågel fick tina lite så vi kunde sticka ut i skogen.

Vi började med lite promenerande och bärplockning och jag fyllde en burk med mest blåbär men även lite hallon. Mums! Sigge rusade runt och lekte och åt lite bär.

Jag hade med mej en duva idag som han fick hålla. Han greppade den glatt från handen, från backen och när jag gömde den i skogen. Inget tugg men han var lite yster, så jag får nog hålla lite koll så han inte börjar med nåt ofog.

Vi övade oxå på lite stoppsignal i kombination med närsök men det gick inte alls bra så vi får backa och öva på sakerna var för sig. Stoppsignalen sitter ändå ganska bra men öva bör man!

Nöjda med oss själva styrde vi kosan mot badplatsen längst ut i Värsnäs. Där fick Siggemannen simma i ca 15 minuter. Det blåste rejält idag så han fick kämpa lite grann. Det är i och för sig bra att han vänjer sig vid lite vågor för i sommarstugan blåser det nästan alltid en hel del och vågorna är ganska stora. Jag räknar med att kunna simma honom vid badplatsen där. Det är "klippstrand" så man kan gå längs kanten med honom. Vid bryggan (numera rätt så stor småbåtshamn) är det säkert mycket båtar.

Jag hann inte mer än hem och rensa bären så fick Paul och jag sticka iväg och lämna tillbaka ett överblivet paket golv från Ikea och handla lite. På Ikeas parkering fick Paul telefon och det var en kollega från hans gamla jobb i Malå som ringde. De skulle passera Kalmar senare ikväll så de blev inbjudna på lite kvällste. Här hemma har vi lagt i en högre växel och snart bakat färdigt två olika sorters matbröd samt en ananaspaj (plus lax till kvällsmat).

Det är fasen jobbigare att vara ledig än att jobba! ;) Närå, men tiden går fort när man är ledig. Imorgon kommer mamma och mormor på besök i ett par dagar och sen är det dax för jobb igen. Oj, nu är det dax att ta ut frallorna ur ugnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback