Inget hundliv alls...

...för oss just nu känns det som. Jag ställde upp och stannade kvar på jobbet till tre idag istället för att gå hem klockan sju på morgonen, så att en kollega kunde få ledigt och fira en speciell händelse.. ;) Dagen gick ändå fort, men jag är trött nu! Har jobbat mycket sista tiden, och när jag inte jobbat har jag slitit med annat. När jag kom hem i eftermiddags hade jag bara en uppgift att fixa med, och sen har jag slöat (och skrapat nåra potatisar).

Uppgiften bestod i att fixa till vårt duschdraperi. När man sätter det i den "riktiga" draperiskenan räcker den nämligen bara ner till knäna = ser fånigt ut och det blir blött precis överallt i badrummet. Vi var därför på Ikea häromdagen och köpt ett likadant draperi (Paul sa tydligt att "idag ska vi BARA köpa ett duschdraperi, BARA EN sak". Vi råkade visst köpa ett golv oxå, men å andra sidan lämnade vi tillbax det andra vilket vi tjänade 1700 spänn på, så för en gångs skull inget dåligt köp).

Draperiet klippte jag av på mitten, eller rättare sagt 44 cm plus sömsmån att sy fast längst ner på vårt befintliga draperi. Symaskinen dummade sig lite, men nu räcker draperiet hela vägen ner till golvet, och det ser helt okej ut faktiskt. Den kvarvarande delen fållade jag och den ska bli draperi/gardin för fönstret så att färgen inte ska flagna av och träet ruttna. Dessutom slipper vi bjuda på siluettnakenbilder mot parkeringen utanför pizzerian. :P

Hundliv ja...Sigge har inte fått göra mycket roligt dessa dagar. Idag fick han lite soffgos och jag passade på att titta på klorna. Det ser riktigt fint ut och det har hårdnat till oxå. Super!

Nu blir det lite kvällsfika här! Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sköt att klorna är bra nu
kram mamma

2007-07-06 @ 01:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback