Gränsen av fiffighet...

...har vi uppnått ikväll. Jag har hela tiden jag/vi bott här irriterat mej över att mikron måste stå på arbetsbänken i köket. Speciellt nu sen vi är två som grejar i köket känns det trångt och man behöver en yta till att arbeta på. Jag har provat alla tänkbara skåp och funderat på hyllor och pallar och diverse lösningar men inget har gått... Vilken tur att den allra sista möjligheten fungerade.

Nu bor micron under skärbrädan, i utrymmet som är där. Sigges mattunna får flytta till något annat ställe, och jag ska hålla utkik efter en liten pall att ha under, för att smidigt kunna ta fram och nå saker högt upp i skåpen. Den jag tänkte köpa på Ikea kommer inte gå in, och dessutom hittar jag den inte. Hittar jag den finns ju alternativet att såga av benen, för oss är inget omöjligt längre! ;)

Vi flyttade helt enkelt ner den låga listen för skärbrädan (här finns ju inga småbarn och Sigge är för liten för att använda kniven) och satte in en spånskiva där. Den ska spacklas och målas vit, som resten av stommarna blivit idag. Kort kommer inom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback