Flåsande förföljare

Som den snälla storasyster jag är =) erbjöd jag lillasyster att låna min blå sjal när jag såg att den skulle passa till klänningen hon ska ha på ett bröllop i helgen. Vi får se om den faller henne i smaken, men nu har jag lagt den på lådan. Sigge fick följa med på promenaden till OKQ8 och det var visst en annan hundägare som hade samma mål för en annan hund gick över vägen samtidigt som oss. Sigge stelnade till och svansen for upp, kartigt beteende men han blir spänd av vissa hundar och han märker tydligt skillnad på om det är hund eller matte som har kommandot.

Den andra hunden gick bakom oss på väg från macken och den flåsade oss i bakhasorna och matten sa säkert "nej ludde.." tretusen gånger...*suck* Sigge fick bära plånkan för att tänka på lite annat och snart slappnade han av trots den flåsande förföljaren. Jag skickar en tacksamhetens tanke över att Sigge inte är intresserad av andra hundar. Tänk så jobbigt att ha en hund som flåsar o stretar o blir alldeles kontaktbar så fort en annan hund närmar sig. O Sigge var ju mer sån förut men helt o totalt fixerad vid andra hundar har han aldrig varit. Det är skoj att laja med andra hundar men efter ett litet tag går han gärna undan och leker på egen hand.

I fredags när vi var på väg in till Åsa och Davids lägenhet mötte vi en hund med matte, och matten frågade om det var en tjej eller kille. Han får inte hälsa, var mitt svar och hjälp så tjurig hon blev. Vet inte om hon trodde det var fel på hennes hund, men Sigge får ju bara hälsa på sina hundkompisar och det sa jag oxå.Jag går ju inte runt på stan och pratar med folk jag inte känner, varför skulle han...

Kommentarer
Postat av: Alex

Nej, sannerligen, varför skulle han...?

2007-07-02 @ 20:59:43
Postat av: Tove

Alex o Pontus o Toni mfl, vilka är ni egentligen? Ni har ju typ samma IP-adress!?

Postat av: Alex

Vi är en å samma person. Jag gillar hundar och läser en massa hundbloggar. Var inte meningen att uppröra någon - lovar att hålla mig borta. Ber om ursäkt.

2007-07-02 @ 21:56:10
Postat av: Tove

Du är välkommen att läsa (och kommentera med ditt eget namn)! =)

2007-07-02 @ 21:58:08
URL: http://toflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback