En trevlig kväll...

...har vi haft. Pauls arbetskompis trillade in vid niotiden och med sig hade han fru, dotter, son och sonhustru. De är från Ryssland, men arbetskompisen och frun bor numera i Malå medan barnen fortfarande bor i Ryssland. Vi bjöd på fika och de hade med sig "färsk" gravad lax och lite sånt. Ananaspajen gick hem hos alla så jag fick skriva av receptet åt dem. Skoj att de oxå gillade den och den är ju bara SÅ god! Den ska jag baka imorgon till mamma och mormor kommer. De vill säkert ha lite kaffe när de kommer. =)


Det är en så skön känsla efter en sån här dag när man hunnit med så många braiga saker. Jag älskar att vara ute med Sigge och jag är glad att klorna läkt ihop fint och vissa poletter har trillat ner i Sigges huvud, förhoppningsvis oxå i mitt. Sen har jag hunnit med att dona lite här hemma, nu är det nästan "färdigt" här, och det känns skönt. Jag kommer såklart hitta på nya projekt och det är fortfarande lite saker jag vill göra om här men köket är verkligen jättefint nu. Båda brödsorterna jag bakade blev jättegoda, och sånt gör mej oxå glad. Känns mycket bättre att äta sitt eget bröd än nåt man köpt (mamma storknar väl när hon läser, vi som jämt ville ha köpebröd när vi var små;))
Slutligen var det mysigt att ha folk här, och lite spännande med människor som verkligen kommer från en annan värld än oss.

Gonatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback