Besök av mamma och mormor...

...i dagarna tre. De kom igår och åker imorgon så nästan tre dagar blir det ju i alla fall.

Igår var vi och tittade på gamla stan och slottet och sen åkte vi över ölandsbron "bara för att". På kvällen var vi på Kronan och åt goooood mat. Jag var bara tvungen att äta lammfilé igen, det är ju bara så himla gott. De andra åt svärdsfisk, lite för segt för min smak.

Igår gick mormor och la sig för att vila. Hon ville absolut inte ligga i vår säng, nej en tupplur på kökssoffan på balkongen skulle hon bestämt ta. Balkongen är full av bröte som vanligt, trots att det inte var länge sen vi rensade den. Vi andra läste och kollade på tv lite.

image172

Sigge vilade nöjt bredvid mamma.

image173

image174

Idag har vi varit runt i glasbruk och sånt i Småland. Vi inledde på Fabriksbutiken i Kosta och där köpte/fick jag massa grejer. Jag orkar inte fota dem så jag snor lite bilder från nätet istället.

Eftersom jag/vi bara har en gammal Ikeaservis plus den blå med jaktmotiv så har jag velat börja samla på nån lite finare servis. Jag har kollat på Swedish Grace från Rörstrand ända sen den kom ut och just nu är vi i stort behov av assietter så jag fick sex stycken i en ljust beige färg av snälla mormor. Förutom det fick jag en liten skål i samma serie samt snygga kökshanddukar i ljusgrönt från Himla.

image168image169

Av mamma fick jag fyra pastatallrikar från Höganäs i samma färg som våra tekoppar (cirrusgrå tror jag färgen heter men den är mer blå). Jag köpte oxå en stor vit skål från Höganäs med en matchande ljuslykta till för att ha som fruktskål.

image170image171

Vi kollade oxå in Kosta Outlet och de hade det största utbudet av Sagaform jag någonsin sett! Fanns massor jag ville ha men det enda som fick följa med hem var två termosmuggar för det facila priset två för 29. Sen har vi kollat på massa glas och även hunnit äta lunch, bli blöta av regnet och handlat fika. Ikväll ska vi äta sushi, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback