Trötta tisdagen..

Igår kväll skulle vi hämta Pauls böcker och givetvis drog det ut på tiden. Väl hemma bara måste vi ju ställa upp alla böckerna och lite andra prylar i bokhyllan och jag vill inte ens veta hur mycket klockan var när jag släckte lyset.

Trött trött liten Tove som gick och la sig efter duschen och nästan försov sig till labben i morse. Idag fick vi spruta råttor med alla möjliga sorters signalsubstanser och farmaka och jag dödade min råtta...ops! Vilken tur att det bara var en datorsimulerad råttstackare. Det var förresten inte en utan tre stycken, en som redan fått nåt preparat, en som var ryggradslös och en "vanlig". Jag är väääldigt glad att vi slapp operera ut ryggraden på en stackars råttis för att sedan ömsom chocka och ömsom lugna den...

Nu har Sigge och jag gått en liten sväng. Passade på att köpa lite godis på min fuskdag i dag. Mums mums..nu blir det plugg och fika.

Fick igår reda på att vi är välkomna ut på jaktträning hos Birdhunters igen! Jippi!!!! Dessutom ska det blir fler träningsdagar i vår! Hurra hurra!! Det är trots allt apporteringen och jaktlydnaden som känns som prio ett för oss. Vi knagglar på här hemma med bakläxan sen sist...fotgåendet jobbar vi på och det funkar faktiskt hyfsat nu...iaf utan nån rolig filur som går och kastar dummies...men vi kämpar!!! Avlämningarna..tjaa..den där klickerträningen stannade av. Det funkade inte som jag tänkte och jag vill inte förstöra nåt med den. Så länge mest bara "lurar" jag av Sigge föremålet och på sista tiden tycker jag det funkat bra. Positivt med "problemet" är att han väldigt gärna vill komma in och visa upp det han har. Det gör han ofta och så får man ta det och ge tillbax det igen. Får jobba vidare helt enkelt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback