Sjuklingrapport

Dagens temp 38,3 grader! Igår köpte jag såna engångsskydd till termometern. Visserligen har Sigge en "egen" termometer som han ärvt från hästen men det är ändå lite äckligt o tvätta den o joxa så jag blev väldigt glad när jag hittade dem på apoteket! Hemma hos oss har Sigge den "braiga" som bara tar 45 sekunder och vi mänskor får klara oss med den som tar tre minuter på sig, men jag skulle gärna ha en sån örontermometer. Verkar ju ursmidigt! Vet inte om den funkar på hundar, kanske finns "munstycken" till den för djur oxå? På Läckeby tempade de nämligen Zombie med något som liknade en örontermometer. "Munstycket" till den stoppade de iofs in i rumpen!

Igår ringde jag ju till djursjukhuset och rådgjorde och de tyckte jag skulle avvakta till idag. Idag kände jag mej fortfarande osäker så jag ringde dit igen...*hönsmatte* Nu tyckte dom iaf att så länge han är pigg och äter osv så kan vi avvakta till penicillinkuren är över. Vi har bara låtit honom ta det superlugnt och gått kissepromenader och det skulle vi oxå fortsätta med.

Fick förresten en bra länk av Sanna häromdagen så jag sprider den vidare till er:

http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=229415 

Det är en artikel om jakthundar och skador osv. Fanns många bra tips men oxå läskiga berättelser. Är glad att Sigge är en fågelhund och inte behöver jaga vildsvin!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback