Hjälp! Vi blev nästan uppätna!

...okej..lite överdriven rubrik men när man är sjukskriven har man tråkigt och varje lite händelse utöver det vanliga blir ju bara jättespännande! Nåväl, så här var det..

Jag åkte till Giraffen för att hämta ut mer penicillin till Sigge och passade på att köpa en vippa till katten (som nästan åt upp Paul igår, iaf hans arm. Bildbevis finns!) och en tuggrulle till Siggs. När jag kom hem passade jag på att ta ut Sigge på tredje kisserundan för dagen. Tjatigt med kisserundor men idag inträffade något oväntat i Sigges värld! När jag öppnat dörren, kollat så ingen är utanför och släppt ut Sigge springer han som vanligt först lite åt vänster för o kolla hörnet, och DÄR stelnar han till och får något osäkert i blicken. Svansen far upp, och raggen oxå, för in i hans synfält kommer två halvfeta rottweiler med tillhörande husse och matte i varsin ända av kopplet.

Sigge är inte alls förtjust i stora hundar och synnerligen inte rottisar, dom är ju bara skitläskiga!! Han typ paralyseras för bråkdelen av en sekund och sen blir det vilt slagsmål och blodet ryker..nä...jag bara skoja!! Jag kallade bara lugnt in Sigge och gick iväg med honom vid sidan. Rottismatte och husse verkar inte förstått varken Sigges signaler eller mina när jag vände på klacken och gick utan svänger av sin lov IN på vår gård och går efter oss. Matten kuttrar nåt om Sigge...Sigge följer snällt med mej och jag berömmer honom för han är tyst o snäll när rottisarna börjar skälla.

Ägarna verkade inte ha superkoll på hundarna...de gick längst ut i superlånga koppel och skällde o sådär så jag gick in en bit på gräsmattan och gick bara fot fram och tillbaka med Sigge. Foten sitter för övrigt superdupermycket bättre än förut. Nu precis innan han blev sjuk verkar poletten ha trillat ner.Var ju på tiden, han är ju nästan fyra år.:)

Ja..så spännande dag har vi haft...*gäsp*...nu ligger Sigge och tuggar tuggrulle och matte tänker tugga på en vaniljbulle och titta på gårdagens avsnitt av Grey's anatomy.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är skönt om Sigge lyder så fint nu. Hoppas han blir av med sin infektion snart. Han hade ju en himla tur som inte råkat lika illa ut som sin kompis. Fin lampa Du köpt också. Mormor och morfar hede precis en sådan där förut.
Kram mamma

2007-01-31 @ 18:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback