Söndagspromenad och träning på Stensö

Idag på självaste födelsedagen blev det söndagspromenad. Kompisen Isa med husse åkte med oss ner till Stensö där Zombie och Sanna mötte upp för en promenad. Efter promenaden passade vi på att träna lite. Sigge duvades lite i utsignal, stoppsignal och linjetag.

Idag var jag hårdare med att han skulle komma raka vägen in till mej, inget trams på vägen. Jag morrade till lite när han började vika av, men då släppte han dummien och samma mönster utspelade sig nån gång till fastän jag sa till väldigt väldigt försiktigt. Tänk att det ska va så svårt!!!!

Inlärningen av stoppsignalen när han går vid sidan går bra. Han sätter sig ner när jag visslar o gör handtecken. Provade att vissla i inkallning oxå och det funkar väl sisådär. Måste lura ut nån bra taktik.

Sigge fick en träningspaus när jag höll i Zombies lina när Sanna tränade. Jag får mindre och mindre att göra som linhållare, vilket är positivt!

Avslutningsvis fick Sanna agera kastare och vi gjorde vår vanliga övning med tre kast och sen ett linjetag. Tyvärr hamnade dummien lite dolt i linjetaget och Sigge sprang snett istället, mot väskan. Jag fick stoppa och Sanna visa dummien igen och då sprang han ut fint. 

Kändes sisådär totalt idag, Sigge var lite flamsig och jag trött. Borde förberett mej mer och kanske borde jag variera mej och köra vissa övningar med godis istället för dummies. Ska fundera lite på det till nästa pass. På onsdag ska vi ut i skogen och köra lite med, tror att Isa, Viggo och Zombie ska med. Kul, för nu börjar vi bli ett gäng som tränar!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Wiii skogen here we come!

Postat av: Hanna och Isa

Japp, på onsdag är vi med också! =)

2007-02-26 @ 14:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback