Mycket är det..

Idag var det dags för redovisningen med stort R, 15 minuter helt ensam "på scen" med en powerpointpresentation. Hjälp, kände jag när jag gick fram, men det gick. Visst var jag nervös men jag fick fram det jag hade att säga och alla andra var ju oxå nervösa. Vad spelar det egentligen för roll...

...för idag var ju den stora dagen då Sigge skulle friskförklaras och vi äääntligen skulle få träna igen men inte då. När jag knatade in hos veterinären mumlade assistenten nåt om "va sa du du hette sa du...hmm..." och det visade sig att det inte ALLS var idag vi hade tid utan imorgon!!! Doh...varför sa han inte det igår då!!?? *suck* Om det nu var han som sagt fel eller jag som hört fel så var det ju bara att vända och åka hem igen. Sigge fick sig ett grisöra som vanligt och visste inte till sig av glädje när vi gick ut UTAN att nån klämde honom på magen eller kikade i hans mun...

...och när vi nu kom därifrån så tidigt så slog jag Johanna en pling för att uttrycka min besvikelse och vi bestämde att sticka till Kings för att spana lite efter en lämplig låda för "sjukvårdsgrejor". Jag hade lite dåligt med soppa och tänkte tanka på Jet men Johanna sa det fanns en tankasjälv mack där borta vid Rydbergs bil (där hon var och hämtade sin bil). Jag puttrade dit och stoppade in mitt kort i automaten men den bara spottade ut det!!! Dumma automat, kortet är ju nästan nytt!!! =( En annan bil körde upp på andra sidan och superstressad letade jag rätt på de kontanter jag hade, två skrynkliga 20-lappar. In med dom i maskinen och rycka tag i närmsta slang!! Ops....blev inte den jag brukade tanka men pappa säger ju det går så jag tankade i mina 3,5 liter och susade därifrån..

...inte alls!! Bilen betedde sig lite småsuspekt, och mitt utanför Rydbergs började den gasa av sig själv!!!! Massa avgaser rök bakom bilen och det stod lite folk där utanför så jag stängde raskt av motorn och gick in till Johanna. Hon lyssnade när jag startade, eller...försökte starta för först ville bileländet inte ens gå igång!! Gasen i botten och då gick den äntligen igång men den hostade och puttrade och fräste och luktade prutt. Lite telefonkonfererande med Danne som sa att diagnosen antagligen var soppatorsk så jag fick snällt hälla i min reservdunk (där ser ni, man SKA ha en sån!!! Ha!). Sen startade motorn och nu har den minsann gått så fint så fint!! Den tog oss ända till brukshundsklubben ikväll..

...för där var det ikväll informationskväll om MH-beskrivning på brukshundsklubben och vilka var där om inte Johanna, Sanna och Tove! Längst fram satt vi och lärde oss allt man rimligen kan kunna!! ;) Närå, men det var faktiskt intressant och roligt! Sigge är faktiskt redan anmäld till klubbens första MH som äger rum 15 april. Jag vet att han egentligen är lite "för gammal i gemet" nu men jag måste ju göra det för att få tävla bruks och dessutom är det faktiskt intressant att se om han reagerar rastypiskt! Jag tror dessutom att alla vi tjejer är sugna på att gå utbildningen för att bli B-provsfiguranter så...

...i börjar fylla kalendern med roliga hundhändelser nu; MH, apellkurs, jaktkursdag och B-provskursdag och i slutet av augusti är vi anmälda till en praktisk jakthelg i SSRK:s regi. Vi får väl se om vi känner oss mogna för att gå då, men det vore skoj att testa Sigge nån gång i praktisk jakt! På lördag är vi dessutom inbjudna till walk up-träning på Birdhunters. Spännande för sist vi gjorde något liknande var Sigge allt annat än lugn. Det var när han var typ året och det var kennelträff. Nu är han dock en herre i sina bästa år med mycket mer ro i kroppen och förhoppningsvis lite mer respekt för sin matte! Förutom allt som är nämnt ovan så ska vi oxå komma igång med sökträningen lite mer ordentligt och få tag på hjälp som är närvarande på riktigt och inte bara via msn! (Även om den hjälpen varit guld värd!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback