Träning i regn och bebissnos

Regnet har öst ner hela dagen, och jag insåg att jag nog ändå MÅSTE köpa mej ett par nya regnbrallor. Tog en prommis till Intersport och hittade ett regnställ för ok pris med sköna LÖST sittande regnbrallor. Hurra! Nu är jag redo för både sökskog och apporteringsträning!

Apporteringsträning blev det redan denna eftermiddag. Marina och jag hade stämt träningsträff och idag tränade vi på lååååånga markeringar (och på att kasta - jag är verkligen SÄMST, tur att Dot markerar så bra ändå!). Sigge blev som vanligt superhet och flamstramsig när Marina dök upp men jag försöker att inte bry mej så mycket. Om han sätter sig framför eller går på tok för mycket framför så lyfter jag tillbax honom, jag får en sur hund, men det funkar i alla fall.

Sigge skötte sig överlag bra vad gäller markerandet och apporterandet. Det var inte helt lätt att se genom regnet och avståndet var långt, antagligen det längsta han nånsin kört markeringar på. Supernyttigt! Ett par gånger missade han nog att markera och då blev han lite tveksam, nån gång kastade vi om och nån gång gick jag lite längre fram och då gick han ut i rätt område och fick med sig dummien in efter att fått söka lite efter den (han höll sig ändå i området). Jag är nöjd över farten och att han faktiskt gör rätt snabba upptag. Avlämningarna är rätt kassa, speciellt i början när han bara ville titta åt Marinas håll för att inte missa nåt. I slutet fokuserade han mer på mej efter lite mutande med mjukost vid avlämningarna.

Mindre bra var att rackaren knallade ett par gånger när jag kastade. Där ser man vad man inte tränat på....det har lixom inte behövts förut. Som M sa så fick jag ju tillfälle att ta tag i det nu så på sätt o vis var det ju bra. Tur att avståndet var så långt att jag inte störde Dot när jag vrålade.....

Jag är ändå nöjd med dagens träning, känns som att vi är på rätt spår igen!

Efter träningen hälsade jag på hos Sanna, jag hade ju ännu inte fått träffa lilla bebisen Leia Isabel! Liten är bara förnamnet, hon är en liten pluttis! Supersöt! Jag fick hålla lilla grynet en lång stund, mysigt! Vi drack lite te och babblade om ditt och datt innan det var dax för Leia att äta igen och dax för mej att åka hem och dammsuga. :P

Nu är det sushitajm!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback