Sökträning

Idag var det upp med tuppen som gällde, sökträning klockan tio och jag skulle få guidning till platsen från en mack och ville inte vara sen så jag var ute i god tid. Hade tänkt gå lite med Sigge i Värsnäs innan men bilen var ju alldeles frostig och det tog en god stund att få bort allt så promenaden blev kort. Onödigt kort upptäckte jag väl framme vid macken för jag var supertidig!!!

Idag var vi bara tre på träningen så vi blev klara tidigt! Ganska skönt att det inte tar hela dan alla gånger, även om det är kul. Sigge var het på gröten som vanligt men han visar mycket tydligare nu när han får vindvittring och även markeringsövningarna går bra. Inget godismuddrande utan han tar rullen o springer tillbaka på en gång.

Eftermiddagen och kvällen har gått åt till julklappspyssel och egentligen hade jag tänkt att ge Sigge hans "julbad" men nu blev det ju så himla kallt så jag avvaktar till imorrn eller måndag. På tisdag kommer klassen hit på julfika så då är det säkrast att han är ren. Just nu är han faktiskt lite skunkig och tasshåren är megalånga och gör att tassarna ser ut som en cavaliers....

Nu blir det lite slöande i soffan för mej o Sigge, Paul är på slottet och jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback