Ny kurs och nya lokaler

Idag började vår nya kurs som handlar om kommunikation. Skulle skrivit ner vad den hette men så mindes jag inte och datorn har just nu underliga saker för sig när man försöker öppna program. Hmpf. Snälla Cristoffer har lovat titta på datorn nån dag så nu måste vi bara göra lite backuper av viktiga filer innan han får sätta klorna i den.

Kursen iaf, den verkar väl ok. Synd är att den hålls på BBS, alltså Kalmar Nyckel. Lokalerna där är så mystiska, det känns som att man går i en lång ormliknande korridor och vi har lektioner i ena änden och kafeterian (som är skitdyr) ligger i andra änden. Dessutom är det längre dit än till Västergård *ilandsbekymmer för den som i princip bor granne med skolan*

Idag var det egentligen yogapass men jag hade en begynnande migrän plus att jag precis fått veta att min lilla farmor är jättesjuk. Eftersom jag inte visste alls hur läget var ville jag heller inte lämna telefonen, och ett ringande telefon på ett yogapass är nog inte så poppis. Istället fick jag yoga själen hemma lite grann genom att pyssla lite. Jag tillverkade en liten ask åt en julklapp åt hemlig person. Den blev ganska söt faktiskt.

Sen insåg jag att julkorten måste postas denna vecka väl nån gång så jag MÅSTE sätta fart och göra nya eftersom mamma köpte de jag redan gjort. För ett par veckor sen stämplade jag och målade lite motiv av Penny Black och dessa kunde jag nu använda för kort. Dessutom hade jag visst varit förutseende nån gång och gjort kortbaser vilket gjorde att jag kunde göra ca 6-7 kort bara ikväll! De är inte superavancerade direkt och jag har tänkt att jag ska fixa till lite mer smådetaljer på dem innan jag skickar dem men de är i stort sett klara iaf. Vardagsrummet ser ut som en enda stor skräphög....IGEN...men eftersom jag tänkte hinna fixa några fler innan skolan imorgon så är det ingen idé att städa.

Stackars Sigge fick en bit papper med tejp på på läppen  där han låg under bordet o slöade och visste inte hur han skulle få bort eländet...hihi..

Sigge fick förresten spela Allan imorse när Mervi och Maria kom förbi innan skolan. Han visade upp sitt fina kramhjärta mååååånga gånger och Maria fick ta det och ge tillbax det till och med. Han är otroligt fjäskig när det kommer folk men nu är han ändå sansad och på marken så han får hållas lite. Mervi undrade dock om han var en vuxen hund eller en valp.....han är ju nästan FEM år!!!! "Alla" har ju förutspått att han ska vara i högform under sitt femte år så nu är väl snart sanningens minut här..

Veckan framöver ser ut som så att det är lite föreläsningar och sånt och till helgen är det sökträning planerat. Blir farmor sämre så tänker jag åka hem. Har dåligt samvete för att vi inte tog oss tid att hälsa på henne sist vi var i Örebro, inte för att hon är speciellt trevlig, men det är ändå min farmor.

Ja, farmor ÄR en speciell liten tant, hon säger preciiis vad hon tycker, oavsett om man vill höra det eller inte, och sen hon blev dement så är det etter värre...hehe. Ändå beundrar jag henne, det är tåga i henne för hon har ensam bedrivit lantbruk, fött upp ponnies och travhästar, för att inte tala om tre envisa söner eftersom hennes man dog ganska ung. Hon hade travhäst ända till hon var en bra bit över 60 år och hade reumatism. Då råkade hon fastna i en höbal och ramlade ner från skullen och bröt lårbenshalsen. Det var då jag upplevde att hon började bli skruttig och gammal. Innan brummade hon runt i en gammal grön dieselmerca och hade alltid flanellskjorta och manchesterjeans. Jag vet inte om jag minns rätt, men jag har för mej att hon hade en dräng som hette Rödskägg när jag var liten. *fniss*

Nä, nu är klockan mycket och jag börjar blarra en massa, så gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback