Gott Nytt Ar!!

Fran ett regnigt Irland onskar vi er ett riktigt Gott Nytt Ar!!!

Vi har inte dott eller nat, det ar bara det "bara" finns telefonsladdsuppkoppling a la snigelfart sa det kanns meningslost att forsoka halla sig uppdaterad har. Bilder skulle val ta timtals att lagga upp sa jag far blogga igen ordentligt nar vi kommer till Sverige igen.

Idag har vi varit i Galway for lite shopping. Hittade tva mysiga klanningar i min favoritaffar Pagans. Dom har ett skandinaviskt marke som heter St Martin som jag inte hittat nan annanstans. Dessutom ar Irlands kladaffarer ganska kurvvanliga sa till o med en tjockis som jag kan hitta fina grejer! I like! Nar vi kom hem tog jag ett bad i jacuzzin, hur mysigt ar inte det!? *vill ha*

Annars har vi hunnit med bade det ena och det andra, bla gatt pa jakt, blivit erbjudna en smutsig och sot liten collievalp (och tackat nej), varit pa Blakes och diverse andra pubar, sjungit karaoke, promenerat, lagat mat (och sprangt en elvisp samt kraschat en pajform), atit kalkon (och annan mat, i mangder), spelat poker och dessutom haft laaaanga skona sovmorgnar.

Sigge har det enligt uppgift bra pa sin lantsemester pa Skoglunda. Ikvall har han besok av hundtjejen Elsa med husse och matte. Mattemor har fatt stranga forhallningsorder om att inget bus far ske inomhus, vill inte paja all "traning" nu... De har iaf traffats forut och var bra kompisar da sa det ska nog ga bra var de an far lov att busa!

Jag saknar Sigge saklart, an sa lange ar det inte outhardligt och dessutom far jag ju klappa pa grannarnas hundar. Om ni minns Charlie, grannhunden, fran forra gangen vi var har, sa kan jag rapportera att han numera ar dubbelt sa tjock!!! Han har en san dar "pallformad" rygg som cockrar brukar fa, det ar hemskt. En lurvig tunna pa ben, Sigge vager sakerligen bara halften sa mycket!

Na nu ska vi fira lite nyar har, blir nog puben om ett tag! Gottenar...

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det har gått jättebra. Du ringde precis när de kom och de hade fått hälsa på gården en snabbis. Sedan fick stackars Sigge vara förpassad till hallen tills han grät väldigt mycket och sedan fick han ligga framför diskbänken. Elsa låg under bordet och tryckte hos AnnMarie. Hugo brydde sig bara om Elsas ädla delar baktill och fick finna sig i att vistas uppe i kökssoffan.
Nu har de gått hem så nu sover både Hugo ooch Sigge
sött.
Kram och GOtt Nytt år, Sigge kommer fröjda sig när Ni kommer hem.
Mamma

2008-01-01 @ 02:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback