Första dagen på jullovet!

Igår var sista föreläsningen så idag är första dagen på en ganska så lång ledighet, med modifikation förstås. Vi har en fempoängs hemtenta i kommunikation men den känns inte alltför betungande just nu. Vi får se hur det känns när jag börjar bläddra i böckerna....

Idag har inte känts speciellt ledig, schemat har varit fullspäckat, delvis med trevliga saker som promenad i solskenet med trevligt sällskap men även av jobbiga saker som packande och sista fixet på julklapparna (vilket framkallar halsbränna, knasigt!).

Sickan, som ska tillbringa jullovet "på landet" i Smedby hos Sanna, skjutsade jag idag ut tillsammans med blommorna som oxå ska bo där när vi är borta. Tre veckor utan vatten är för långt till och med för våra blomstackare..Sickan smög omkring och såg fånig ut en liten stund och sen lämnade vi henne för vidare acklimatisering och tog en promenad med bebis Leia och båda hundarna i solskenet.

image257

Snacka om att liten blir stor! Båda grabbarna hund uppförde sig väldigt väl på promenaden, Sigge som förut varit ganska trött på Zombies försöka att hälsa/undersöka var totalt oberörd av Zombies närhet idag och Zombie i sin tur skötte sig urbra oxå. Han var inte alls lika fixerad vid Sigge som förut och vi kunde till och med turas om att låta dem springa fritt! Zombie upptäckte att det fanns leverpastejtub hos Sigges matte och det gick så bra så att turas om att ta sig en slick. Snacka om framsteg!!! :)

image258

På vägen träffade vi på Sveriges Största och Snällaste Ko. Gudars så söt, med ludna öron och drömska öron stod hon där med sin kalv och ett gäng fjolårskalvar (?). Jag var tvungen att både fota och klia bakom hornen. Hon var nämligen jättetam och verkligen böjde ner huvudet så jag skulle komma åt att klia henne. Hihi! Sigge satt fascinerad och tittade på på tryggt avstånd. Kosparkar är inte att leka med, för att inte tala om en hel vild koflock på rymmen!!!

image259


En annan liten som blivit stor är Leia, hjälp vad hon växt sen jag såg henne sist! Nu börjar hon verkligen få karaktär och personlighet i utseendet, ingen liten bebisgroda längre utan verkligen flickig!

Solen var skön men väl hemma igen fanns ingen återvändo, packningen väntade. Usch och fy, hela sängen blir full på en gång med högar av kläder som vill följa med till Irland. Det går nu tyvärr inte med Ryan är så det får sållas friskt. En del sållning väntar jag med till Örebro..hehe...varför göra idag det du kan göra imorgon!? ;)

Som tur är fick jag en paus i packningen eftersom jag, Paul och några av hans jobbarkompisar skulle träffas på Pipes för lite after work-buffe. Den var helt okej idag, 39 spänn för mat samt öl/vin/dricka är inte dumt! Ikväll har vi pysslat juleklappar samt packat. Imorgon blir en tidig morgon och innan vi åker måste jag dels ringa ett viktigt samtal och dels åka till apoteket för att få ett sånt där fånigt Schengenintyg. Sen blir det vägen om Linkeboda för att hälsa på syster yster och utbyta klappar. Imorgon kväll blir det kaaaanske lutfisk. :P

Kommentarer
Postat av: Sanna & Zombie

Hihi..härliga bilder! ;) Tack för promenadsällskapet med, helt underbart och komma ut i det vackra vädret och klia kossor bakom öronen =D

2007-12-22 @ 10:25:17
Postat av: Tove

Tack! Det blev nån bra på Leia oxå men den ville jag inte lägga ut här men jag kan skicka över den om du vill. Det var en trevlig runda så det får vi göra om igen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback