Upp och ner...

...så går ju livet. Just nu är det med blandade känslor jag ser på att jag går av mitt sommarschema måndag morgon. Jag trivs oerhört bra med "min parhäst" och vi har massa idéer om hur man kan förbättra saker och ting för vår boende. Å andra sidan är det skönt att vara ledig, eller jag behöver det åtminstone. Jag har en tendens att inte hantera ledigheter så himla bra...antingen kör jag full gas med massa projekt här hemma så jag blir helt färdig eller så bara segar jag ihop och gör ingenting och har dåligt samvete för det.

Nästa vecka har jag dock ett lagom litet projekt att styra med. Vi var på kommunens andrahandsförmedling idag och tittade ut några arkivskåp som ska bli vår nya sängstomme! Förvaringsproblemet kommer sen att vara som bortblåst! Det blir massor med plats för handdukar, lakan och annat däri. Stommarna ska vi inte göra något åt men jag ska sy en sängkappa efter ett mönster jag hittat på nätet. Det kommer bli supersnyggt och praktiskt, dock inte så feng shui-igt enligt min nya bok...shit the same. Det är mer feng shui att ha sakerna på en bra plats där man slipper få psykbryt varje gång man ska byta lakan för att allt ramlar o man inte hittar nåt! =)

Ett annat projekt är att sortera skolpapper. Börjar bli hög tid för det för skolan börjar ju nästa vecka. Lite läsa ska jag oxå hinna med, har läst en och är halvvägs genom den andra så den ska jag läsa färdigt så är jag lite på g när skolan börjar. Statistik är inte min starka sida nämligen...

Gymmet lär oxå få några besök, nu blir det ungefär var tredje dag och det är väl okej. Sen kommer ju yogakursen på det, och förhoppningsvis kommer träningsvärken avta så man kan träna varannan dag istället. Jag har ökat styrkan en hel del på alla maskiner och känner mej faktiskt riktigt stark. =) Jag var där idag och det gick skitbra! Ökade belastningen på flera maskiner och jag klarade tolv rep iaf!

Ja just det....lämnade in bilen igen och tydligen är det nåt fel med nån vattenpump bla. Gubben som ringde sa att han skulle i alla fall inte våga köra en meter till med den som det är nu. Ops...Förutom vattenpumpen var det nåt glapp i nån kabel som hade med temperaturgivaren att göra så bilen tror hela tiden att det är minus två grader ute. Det är därför den betett sig konstigt. Vattenpumpsfelet har orsakat ett biljud på motorn som vi iofs varit medvetna om men eftersom den gått bra har vi inte gjort nåt åt det. Ja, lilla bil, du har kostat oss MULTUM! Vi hade kunnat köpa en bättre bil istället för att lägga många tusenlappar på den här lilla bubbelbilen...nu ska några till skänkas till Opelverkstaden imorrn förmiddag. Buhu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback