Träningsrapport

På eftermiddagen idag bestämde jag och Sanna att vi skulle mötas upp på Värsnäs för lite träning. Det var bra länge sen! Vi kom dit lite före S&Z så vi gick en sväng i skogen, en "miniwalkabout" vågade jag mej på till och med. Svampögonen lokaliserade första trattisarna för i år, tyvärr hade Sigges smidiga små tassar redan trampat på de första och de andra såg jag mitt i en övning och jag ville inte bryta Sigges fokus så de fick vara kvar och växa till sig.

Träningsmässigt fick Sigge enbart linjetag idag. Gjorde några, sedan promenera en sväng till. La ut på ängen men Sigge blev så het att han istället fick sitta och tråka med en dummie i munnen en lång stund. Jag passade på att kasta lite frestande bollar och dummies runt honom och han släppte inte. Duktig idiot! :)

Linjetagen på ängen blev nog lite för krångliga, högt gräs, för lång minnesbild plus att jag skickade från en annan vinkel så vi fick göra om lättare men då funkade det bättre.

Zombie fick testa på lite uppletande idag och efter det fick Sigge ett linjetag till. Då la jag ut flera stycken runt samma träd och sen tänkte jag backa mellan gångerna. Då hade Sigge helt plötsligt helt glömt bort vad man gör med en dummie!! Han sprang fram och SATTE SIG precis framför området med dummies och tittade på mej! Fick gå ut och visa en dummie och sen skicka igen och då trillade poletten ner. Han fick hämta en till från samma avstånd och en från lite längre. Sen friskade jag upp minnesbilden (för jag vet att det är där det brister när man backar), backade ut till vägen och skickade igen och han gick som ett spjut! Skönt!

Vi avslutade med lite simning vid badplatsen. Sigge fick simma 20 minuter vilket räckte gott och väl med de höga vågorna som var idag. Han blev lite konfunderad och störd av Zombie som rände på bryggan och var i närheten av honom i vattnet. Han simmade och vände sig om och såg ut som en räka när han försökte hålla koll på Zombie. Nöjd var han efteråt och Sanna fick äntligen se hur smal och snygg han blivit. Jag tycker att han blivit liite bredare över ryggen nu under vår semester men det känns inte så när man drar över revbenen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback