Träning i Trekanten

I eftermiddags styrde vi kosan mot Trekanten för att träna lite med Ludvigssons. Sigge fick visa upp hur han hanterar viltet och så tragglade vi massor med fotgående. Han har lixom en tendens att sätta sig framför mig när vi ställer upp oss, inte så bra, så det blev många många omstarter....

Idag kändes det som att jag kunde pricka av lite på listan för vår träning. Även om vilthanteringen är långt ifrån perfekt så TAR han ju ändå fåglarna och det är inget flams och trams som på "provprovet". Duvorna exempelvis vill han gärna småtugga lite på och han släpper dem ogärna ifrån sig. Ingångarna är generellt sett oxå bättre men jag ska fortsätta jobba på att få honom rakt framför. Söket måste vi nog kolla av lite mer och speciellt med nya fåglar.

Idag sköts det ett skott före en markering och då hoppade Sigge fram ett par meter!!!! Jag blev så PAFF.Så brukar han ju aldrig göra! Men men..det blev supertaggat med både fåglar och pangpang tydligen...Det måste alltså övas mer!

Vi gjorde ett vanligt linjetag oxå och vi ska nööööta nööööta nöööta på det....Sigge gillar som vanligt att umgås med flickorna men idag var han lite burdus och trampade över inte bara en hund, så hela gänget skällde ut honom...hihi...det tar han jättebra, vilket är skönt! Han kan vara lite oförsiktig ibland så han behöver bli lite fostrad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback