Sista dagen på sommarlovet...

...inte för jag varit speciellt mycket ledig men ändå...

Dagen skulle spenderas på ett luuugnt sätt. Vi skulle bara städa lite och så fick jag för mej att all kurslitteratur skulle flyttas till en annan hylla när vi höll på i vardagsrummet. Det började knastra lite smått när jag flyttade böckerna och strax därefter sa det bara kras och hyllan släppte från väggen i hålen längst upp. Hyllan lutade utåt och Paul fick hålla upp den medan jag paniklyfte ner alla böcker. TUR att det inte hände när Sigge var ensam hemma och kanske låg i sin korg som står (stod) därunder!! Då hade han antagligen inte klarat sig för hyllorna är megatunga och böckerna oxå!

Iväg till COOP för att införskaffa superlånga skruvar och en slagborrmaskin. Säljaren rekommenderade Coops eget märke och bedyrade att borrmaskinen var såå bra fast jag var tveksam och frågade om dyrare varianter...hemma upptäckte vi snart att borren inte dög till mycket så Paul fick cykla bort och byta till en Black and Decker. Den funkade hyfsat. Skruvarna var 10 cm långa (nån slags spikvariant) och efter visst besvär satt hyllan uppe igen och STADIGT denna gång. Very fiffigt!

Eftersom Paul fixat det mesta av borrandet och skruvandet tog jag tag i brödbaket och bakade två sorters bröd plus en sorts havrekex. Kex brukar jag ju inte baka men vi får lite övernattande gäster på tisdag och vi tänkte bjuda på lite te och mackor, kex, ostar och sånt på kvällen.

Till Sigges stora förtjusning fick vi besök även idag, men det var bara ett par som skulle köpa sminkbordet jag köpte för ett tag sen. Jag använde det aldrig så det kändes bättre att sälja det. Allra troligast har jag oxå hittat en köpare till mitt fina skrivbord. Känns lite vemodigt för det är väldigt fint men vi har inte plats i förrådet för allt...

Sååå, imorrn är det skolstart, heldag typiskt nog, och så tänkte jag gå och träna. Annars behöver jag fixa lite inför gästerna kommer på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback