Fredag!

Idag har jag hunnit med en hel del! Imorse dammsög jag och våttorkade golven innan familjen H kom besök vid halv elva. En väldigt glad o pigg J berättade om favoritkarusellen och slevade i sig paj. Ananaspajen gick hem idag oxå! ;) Det var roligt att träffa dem igen, var länge sen men det känns som att det var igår. Tänk att det är drygt sju år sedan jag började jobba med som assistent.

Jag hann inte mer än diska och äta lite lunch så var det dax att sticka ut till Trekanten för lite träning. Som vanligt upptäcktes massa saker som jag inte sett eller tänkt på när vi tränat på egen hand, men det är ju bara bra!! Sigge var mer än lovligt het och hade nog mer än gärna kört hela passet på egen hand, utan mej. Jag får jobba på att själv ta det luuuuugnt och finta honom lite. Det han tror ska hända ska han inte få göra...Linjetagen får vi såklart backa på och även markeringarna syns det skillnad på. Han tappar bort sej och är inte riktigt fokuserad så vi ska jobba på att han ska kunna fokusera på en markering länge. Då kommer han minnas den bättre.

Han fick umgås lite med alla flickorna Ludvigsson och det gick jättebra fastän några löpte. Det är SÅ skönt att han inte bryr sej, tack gode Gud för de bortknipsade familjejuvelerna!!! Man kan se att han registrerar att de luktar lite annorlunda men sen är det inte mer med det. Varje gång han får chansen att umgås med dem så blir jag så glad över att det funkar så himla bra.(Ja jag vet att jag tjatar lite om det men det är så gött!! Jag har inga som helst tvivel på att det kommer funka superdupertoppen med en lillasyster i familjen. Synd bara att det är så låååångt kvar....)

Efter detta hjälpte jag M lite i panget, men jag vet inte hur stor nytta jag gjorde..hihi...ställer iaf gärna upp igen om det behövs! Väl hemma blev det lite slöande och mellisätande och sen drog jag till gymmet. Idag gick det mycket bättre än sist och jag fick höja styrkan på nästan alla maskinerna. Tror att det är en kombination av att jag lärt mej tekniken men oxå blivit lite starkare. Som avslutning körde jag ett 9 km fettförbränningspass på motionscykeln. Det var jobbigt men skönt!!

Ikväll ska vi äta bakpotatis med nåt gott till och slöa i tvsoffan. Jag borde egentligen packa lite för när jag slutar jobbet på söndag åker vi ju till stugan! Jag börjar dock inte förrän tre imorrn så jag hinner ju på förmiddagen.

Den här bloggen handlar mer och mer om allt möjligt och mindre och mindre om bara hundsaker. Till vår valp kommer har jag tänkt be någon göra iordning en fin hemsida med bloggfunktion till oss. Då kan man lättare dela upp så folk som inte är intresserade av att läsa vad jag åt till frukost slipper och istället kan läsa bara hundgrejer. Drömmen är oxå att kunna lösenordsskydda vissa inlägg. Men, så länge funkar detta bra, men till nästa år som sagt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback