Väldresserad bil

Ikväll tog jag med mina grabbs på en promenad/träningsrunda i Värsnäs. På vägen ut funderade jag över hur jag skulle lägga upp träningen. När vi sedan körde iväg i korsningen kommenderade jag lugnt och bestämt bilen "fot"..jag tror jag kanske borde tänka på något annat än hundträning ibland...*hihi*

Väl ute smög jag ut ett linjetag på åkern för att låta Sigge hämta det när vi kom tillbaka. På promenaden blåste jag stoppsignal en gång när Sigge inte var med och sen fick Paul kasta en dummie åt honom som belöning. Sedan skulle vi testa samma övning som han fuskade på häromdagen, skam den som ger sig. Sigge satte sig klockrent första gången (så varför slutade vi inte där?,..den som är dum får skylla sig själv) och andra gången sket han i signalen, han saktade ner och flackade lite men tänkte ändå ta dummien. Paul fick ta upp den både en och två gånger för fusket höll i sig. Till sist kom jag (äntligen!!!) på att jag skulle ta tillbax honom till platsen han var där jag blåste och efter jag gjort det så skötte han sig. :)

Linjetaget gick ganska bra, han flackade lite, men jag får skylla mej själv där för jag skulle riktat in honom lite bättre. Jag såg att han var lite sugen att dra åt vänster nämligen. Han började iaf söka en bit ut och hittade dummien.

Nä nu är det "lyxfällan" på tv och sen Medium! Tjohej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback