Utlovad träningsrapport

Siggs och jag tog bilen ut till Värsnäs och stannade om affärn och köpte med lite fika. Väl där fick Sigge rasta av sig lite och sen fick han gå lite fot och så platsade jag honom och la ut ett fritt sök. Sigge trodde givetvis han skulle få jobba och det fick han...men inte på det sätt han hade förväntat sig.

Istället stoppade jag en dummie i munnen och så jobbade vi på att gå fot med dummie och på att han ska kunna sitta kvar med en dummie i munnen när jag vänder mej om och går därifrån. Gå fot och sitta bredvid mej med dummie är inga problem men det är svårare när jag vänder mej om...då vill han släppa så där fick jag passa på att vara lite snabb så jag hann belöna honom och ta dummien så han fick göra rätt istället för fel...

Sen gjorde jag det svårt och strösslade lite dummies och tennisbollar runt Sigge som satt med dummie i munnen. Det var jobbigt för honom såg jag men han skötte det kanon. Sedan fick han "bli strösslad" utan dummie i munnen och då gjorde jag det svårare och kastade frestande men inte en gång tappade han behärskningen, inte ens när bollen landade mitt framför honom. *duktig vovve*

Jag kastade ut den sista dummien på söket och sen satte vi oss för att fika (matte fick fika, inte Sigge ;) ). Snopen Sigge accepterade att ligga och vänta och blev nog rätt paff när jag efter fikat gick och hämtade in alla dummies själv, tog med mej Sigge och gick till bilen. Rätt nöjd med träningen, duktig vovve! Får se om han är lika samlad på onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback