Trevlig Valborgskväll...

...men utan brasa fick vi. Det gjorde ingenting! Paul och jag tokstädade på eftermiddagen/kvällen och sen kom Sanna och Osse för fika och spel. Vi passade på att titta på Ceasar Millan till fikat och sen hann vi med både Spank the monkey och Riket.

Apspelet har vi testat förut och det är roligt men lite klurigt. Riket köpte vi i julas på ÖB i Örebro och har inte testat förut men det var faktiskt roligt. Lite kluriga frågor och oväntade vändningar här och där. Tänk att man ska bära fram andra till framgång! ;)

Sigge är ju bara en hund numera så han fick finna sig i att inte hälsa förrän våra gäster kommit in i vardagsrummet och jag måste säga att han skötte det bra! Tänk att det bara var att beordra honom till sin plats i korgen innan jag öppnade dörren, inga grindar eller nåt! Wihooo. När han fick lov att hälsa så gjorde han det ystert men kortfattat och sen la han sej platt på golvet och var nöjd. När vi fikade fick han ligga i sin bädd, och det tog han utan knot, likaså när vi flyttade ut i köket och han inte fick vara med längre. Små enkla knep som jag hoppas och tror ska hjälpa oss på vägen mot ett bättre samarbete...

Ibland är jag nära att gräva upp bebisen igen, det svider lite i "modershjärtat" att se Sigge sorgset lunka iväg till sin korg och ensamheten, men då gäller det att se målet framför sig. Jag har ännu inte haft hjärta till att sätta upp en grind för sovrumsdörren, jag gillar att ha honom hos mej. Han har dock slutat smyga upp i sängen när Paul gått upp. Vi får se vad som händer i helgen när Paul är bortrest och jag ska sova ensam, med spökande datorer och knirrande (?) gungstolar...

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback