Träningsrapport

På soliga eftermiddagen begav vi oss mot Trekanten för lite träning med Marina och Sanna. Paul var förste kastare. Idag var det vattenträning på schemat. Efter en stunds prat/passivitet/sitta med tråkig dummie i munnen ( Sigge) tränade vi lite fotgående medan Paul kastade dummies till höger och vänster. Sedan gav vi oss i kast med vattenträningen. Idag var jag återigen redo att sälja min hund för en säck potatis!!

Närå, men jag kände att gamla synder VERKLIGEN STRAFFAR SIG!!!! Åååååååååååå...så sur jag är över att jag lekt och kastat grejer med Sigge i vattnet. Nu får jag det mångdubbelt tillbax för när man börjar ställa krav på Siggeman så tröttnar han och börjar fåna sig. Ett antal kast och simturer senare och till och med en knallning (usch och fy) så lyckades vi få till det lite halvdant iaf och stackars Marina som fått stå ut med en sammanbiten Tove och en olydig Sigge fick äntligen träna sina egna! Jag parkerade Sigge i bilen för att vi båda skulle få tänka över saker och ting lite grann.

När Marinas alla fått sin träning tog jag ut Sigge igen och NU var jag noggrann som tusan från början och krävde att han skötte sig, inte bara hyfsat utan bra. Plingeling så funkade det och dummien kom hela vägen upp på land utan fjams!! Så kan det vara. Nu ska jag bara minnas till nästa gång att det som krävs är att först låta Sigge bli av med sina myror i brallan och sen att vara noggrann, tydlig och lugn.

Ja, något mer positivt ska jag väl säga oxå så ni inte tror att jag var arg som ett bi hela träningen: Avlämningarna ser kanonfina ut fortfarande och tassen kommer alltmer sällan uppfarande. Dessutom tuggade han mycket mindre idag, fastän han var superhet och uppvarvad. Bra bra!!! Ja, o så dåligt går det ju faktiskt inte heller, allt beror ju på hur petig man är och vilka mål man har med sin träning. Jag vill faktiskt kunna testa på praktisk jakt och då bara MÅSTE allt funka. Slarv och knallningar och sånt är inte något man bara kan skoja bort då...det kan ha konsekvenser!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback