Träning

Idag hade Sanna och jag projekt fotgående i Smedbyskogen. Vi inledde med lite passivitet och hålla dummie och strössel. Sedan tränade vi sida vid sida på att hundarna skulle gå ordentligt fot. Sigge skötte sig faktiskt jättebra. Han "krabbade" ingenting och gick inte före. Sättandet var på sin plats oxå.

Sedan tränade vi på varsin äng, Zombie på inkallningar och Sigge vidare på foten. Som distraktion och sedermera belöning la jag ut ett linjetag i ena änden av åkern och kastade två markeringar i andra änden. Sedan gick vi och gick och gick och gick...ett par gånger gick jag korrigera honom men annars gick det över förväntan bra. Som belöning fick han hämta in linjetagsdummiesarna en i sänder från lite olika håll och avstånd. Till slut fick han oxå hämta in markeringarna.

Till sist skulle vi då ta tag i stoppsignalen som jag känner vi försummat lite på sista tiden. Opsi..Sigge storfuskade och galopperade glatt vidare (om än lite vingligt) fast jag visslade. Tur att Sanna kunde plocka in dummyn så han inte fick lön för mödan. När jag visslade supersnabbt efter jag skickat honom så fuskade han inte så vi fick ändå till en lyckad gång. Vi vände oss 90 grader (för att slippa solen i ögonen) och det gick bra då med när jag visslade tidigt. Knashund!!! Stoppsignalen funkade ju skitbra förut!!! Jaja...alltid är det något. Vi lär ju inte behöva den på söndag nödvändigtvis men den ska nötas in!!

Ja, om jag nu ska vara kritisk mot mej själv lite grann. Varför kunde jag inte nöjt mej med den första övningen med linjetag och markeringar, ELLER fokuserat på stoppsignaler bara. Jag blir lätt överentusiastisk när jag kommer ut och tränar.

Nu blir det lax och färskpotatis (från något exotiskt land) och ikväll är det premiär på Ugly Betty!! Hurra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback