Tenta och lite hunderi

Tentan gick nog skräp, men skitsamma. Jag satt typ 3-3,5 timme och gick igenom alla frågorna men fick göra lite hittepå-lösningar här och där. Tydligen hade ungefär halva klassen suttit kvar tiden ut, vilket aldrig händer annars. Hoppas dom stryker nåra frågor så har jag lite större chans! :P

Jag kom hem, tyckte lite synd om mej själv pga tentan och annat men Paul var gullig och köpte hem sushi åt mej så sen stack jag iväg till Trekanten med Sanna för att kolla på träningen med Birgitta. Det braiga med hennes träningar är att man lär sig minst lika mycket när andra jobbar som när man gör det själv. Idag tog de itu med lite avlämningsproblem i vatten bla. Superhäftigt att se att nån kan gå in och lösa problem bara sådär. Birgitta kan verkligen det där med att sätta ord på problemet och konkretisera det så man kan lösa det. Den egenskapen är jag avundsjuk på!!

Inspirerad av träningen stannade jag kvar efter för att träna lite fotgående själv enligt Birgittas recept. Först hjälpte jag Marina att leta rätt på två dummies som försvunnit. Vi hittade båda två, men hundarna var då inte till någon hjälp. Sigge och Tilda fann varann på en gång och lekte så leran sprutade. Happy hängde oxå på och blev helt lerig hon oxå så allihop fick ta ett bad. (Ingen var ju direkt nödbedd...)

Nåväl, efter lek och let så blev det träning för oss, vi tränade på fotgåendet och sen tränade jag på att gå fot med dummie i munnen och med avlämningar. Idag var jag tuffare mot honom vad gäller avlämningarna och tolererade inget fjant eller bortvändande av huvudet och då lämnade han faktiskt av bättre. Dock försvinner det inklickade beteendet att bjuda den i mina utsträckta händer lite grann men det får vara så. Bättre att han lämnar den fint när jag tar den än att jag får stå där och vänta fem sekunder varje gång för att han ska lägga den i min hand. Det är dessutom ett ledarskapsgrej och här ska fasen inte pekas finger nåt mer! :P Det är inte lätt när man gjort fel i flera år, men det är ju bra att jag får hjälp att komma tillrätta med det nu!

Bara för att avlämningarna gick så bra och att han gick fot som en liten klocka så var jag ju tvungen att göra några riktiga avlämningar men inget fjamseri tolererades innan han skickades och han skötte sig bra och verkade heller inte varva eftersom jag kört fotet så hårt. Inte mer än nåt enstaka "omtag"/tugg vilket är toppen! Nu får vi ladda inför imorgon för då är det b-provsträning. Skräckblandad förtjusning är ordet...

Det ska nog bli ordning på den här hunden oxå, nu har vi ju ett tag på oss att slipa det till perfektion innan nästa illbatting kliver in på arenan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback