Söndag och mera träning på att inte träna..

Imorse tog jag mej sovmorgon...lite längre än tänkt för när telefonen ringde vid tolv svarade jag förvirrat och yrvaket och fattade inte alls vad klockan var. Glasögonen hittade jag inte heller, och hur lätt är det att leta efter dem när man inte ser nåt?

Dagen har gått åt till plock och fix här hemma. I ärlighetens namn så har Paul varit flitigare än jag, men att badrummet är skinande rent är i alla fall min förtjänst. Sen har vi sorterat mer saker och kommit fram till att vi måste hyra ett bord på loppis nån dag.

Vi tog en korv på Ikea (spanade såklart in fyndhörnan utan att göra några fynd) och sen stack vi ut till Trekanten för att återigen titta på träning. På dagens schema stod apportering och kastaren befann sig i båt. Sigge fick finna sig i att sitta och titta på men jag tycker han känns mer avslappnad nu än förut. Visst kan det komma nåt ljud då och då, främst om någon annan hundförare kommenderar sin hund mycket, men i stort så sitter han på sin rumpa ordentligt. Inga försök till knallningar och han gick att gå iväg med och gå fot efter att markeringar kastats.

Även idag fick Sigge träna på att hålla vilt, här tar vi det lugnt minsann, och det gick bra med undantag för några få släpp. Jag fick lite tänkvärda tips om beröm av Sven, det ska jag ha i åtanke!! Roligt dessutom att Sigge bjuder upp viltet så fint. Tror det är träning på onsdag, och jag hoppas Sigge kan hålla sig i skinnet då. Annars tvekar jag inte till att bara låta honom titta på. När man nu bestämt sig ska man hålla det hela vägen ut.

Förresten fick jag höra att jag tagit förstapris med HP igår på jaktprov! :D Det var ju en stark uppryckning från onsdagens katastrof..Nåt måste blandats ihop för vi var då inte ute och tävlade. Ska bli intressant att höra vem som egentligen fick så fina resultat, och grattis till den!!

Nu ska jag hjälpa Paul med maten. Idag blir det grillad ryggbiff och ugnbakade färskpotatisar. Till det sötpotatis i någon form, och sen mangosorbet till efterrätt. Mums!!!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Roligt att det börjar gå bättre med viltet. Trut är som sagt inte så läckar för dem att ta, så det kan jag förstå att Sigge hade lite betänklighter över.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback