Skärtorsdag för Ägge...

...innebar en biltur till Öland. Nu börjar det bli så att man verkligen vill ställa bilen i skuggan om hunden måste vara kvar en ensam en stund. Vi stack till Öland för att kolla in köpcentrum på Färjestaden. Blev ett par "gympaskoballerina" till mej och en påskpresent till sambon. Sen åkte vi och hämtade densamme för att äta lunch på biblan. Då vågade jag faktiskt inte lämna Sigge i bilen för solen gassade på som bara den på parkeringen. Istället fick han sitta och spana vid en bänk strax utanför café biblan. (Det är för övrigt Pauls absoluta favoritlunchställe, själv tycker jag det är bra för man kan välja lite vad man vill ha. Tråkig som jag är väljer jag jämt samma (är lite petig med bufféer trots att denna är superfräsch) så jag tycker väl inte att jag vill äta där varje dag. På Kama Sushi tröttnar jag nog aldrig däremot..mmm...

Idag är det tvättdag och sorteringsdag. Nu måste vi packa ner de kläder vi inte vill ha längre och forsla hem dem till Örebro. Röda korset här i stan har intagsstopp på kläder efter vad jag förstått och vi ger istället våra kläder till mamma som ger dem till sin goda vän som i sin tur ser till att de kommer till ett speciellt barnhem i Indien. Hon har nämligen adopterat sin dotter från just det barnhemmet. Ja hon är flera år äldre än mej så det är ju länge sen men de har ändå behållt kontakten och är där och hälsar på och hjälper dem med saker osv. Skoj tycker jag!! Mamma och pappa har oxå varit där så tydligen har jag en indisk "stöd-syster" där. :)

Just ja, vad gillar ni Sigges nya smeknamn? Det är Maria som går i min klass son som har döpt honom. Isaac har sett bild på Sigge och pratar ofta om honom hemma, men han kallar honom Ägge...passar ju bra så här i påsktider! :)

Nähäpp..dax att springa till tvättis igen. Nu väntar det tråååååkiga centrifugerandet och hängandet av kläder. Blä..fram för mer tumlarvänliga plagg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback