Operation kloklippning

Paul tog sej en liten pratstund med katten förut och då passade vi på att klippa klorna. Lilla madamen som jag egentligen brukar klippa klorna på helt själv låg nu skrikandes i husses armar och försökte med alla medel (tänder och klor) att ta sig loss. Vet inte om hon spelar på husse eller bara blivit ännu mer tjurskallig. Förut har hon snällt legat på rygg i mitt knä och visserligen ylat lite tyst men inte försökt sticka...

Klorna var faktiskt ganska långa och en klo var oxå supergrov. Hon har väl inte lyckats med sin tassikyr där, för annars brukar hon sitta och dra loss "gammalt" klogrejs själv. När man klippte lite grann i det tjocka så lossade det ett stort sjok och sen såg klon ut som "vanligt".

Hela traumat utspelade sig i sovrummet och Sigge gick och la sig bakom sängen när han såg att tortyrtången var framme. Jag ropade på honom men inte ett ljud hördes...någon låg heeeelt blickstilla. När jag kikade in under överkastet kikade Sigge tillbax från andra sidan, till hälften "gömd" under sängen..hihi. Han kom faktiskt fram av egen fri vilja men la sig halvägs under sängen men med huvud och rygg under sängen så gick det så fint så att klippa. Han har blivit duktig min Siggeman. Efter kloklippningen tog vi ett tag med kardan så nu är han påskfin!

Vi städade bort lite mössor och vantar idag och längst ner i korgen hittade vi Sigges badleksak. Det är typ en ring med rep och handtag så man kan kasta den låååångt och så är det hans egen så man måste inte va så kinkig med att han ska lämna in den och sånt som med dummies. Bra o ha när man badar eller vill ha honom att simma! Jag la den bakom korgen men Sigge stod o kikade o nosade o snosade efter den bra länge så han fick faktiskt ha den nu en stund fastän han egentligen inte får ha leksaker inomhus. Nu ligger han med den i korgen och med jämna mellanrum så dyker han upp framför soffan och vill att jag ska säga varsågod....då hämtar han den och sen får jag ta den och sen ska han få tillbax den och då går han o lägger sig med den igen. Roliga vovve!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback