Glad påsk!!

Igår kväll såg vi på den där miniserien på ettan, den var faktiskt ganska spännande så vi ska se andra avsnittet ikväll. Längtar redan! Jag gick och la mej före Paul och fick sällskap av Sigge en stund. När han insåg att husse inte skulle komma o lägga sig gick han ut i vardagsrummet. Jag märkte inte ens när dom kom tillbax, Paul hade suttit uppe och läst till tretiden.

Inte undra på att han var trött imorse när jag ville upp och åka iväg till Bra Begagnat och spana på roliga grejer. Tyvärr var det stängt, det är ju bara pensionärer som driver det så de ville väl vara hemma och äta ägg idag. Synd, för det är en av de bättre andrahandsbutiker jag vet. Allt är fräscht och fint och har man tur kan man till och med hitta textilier, som superfina lakan med monogram och sånt. Perfekt o pyssla lite med ju!!

Istället susade vi upp på stan och spanade på Kavalkad, som fö var omnämnt i sista numret av Sköna Hem. De har superfina grejer från 50-70-talet. Jag blev väldigt förälskad i en 70-tals skål med två tillhörande små brickor i sån superbra plast. Tyvärr så kostar det en del där...på myrorna däremot fyndade vi böcker. Jag hittade tre pocketböcker och P en stor fin bok om fåglar. Vi spanade oxå på lite annat och tog en tur om Tysslingemöbler men det var lite av en besvikelse faktiskt. Det fanns typ antingen möbler eller konstigt junk.

Hemma donade vi lite med bilen och hade väldiga diskussioner med pappa om huruvida man får plats med två hundar och packning i bilen. Pappa tycker absolut att man får det, men så är både pappas packning OCH hans hund i miniformat...I vilket fall som helst så lutar det just nu åt att vi eventuellt ordnar med en friskluftskroksspecial och sen får Sigge helt enkelt överleva sommaren i corsan. Han är ju så duktig på att sitta och vänta (både uppbunden som lös) så det får vi väl göra när det är träningar osv. Hundar i bilen när det är varmt är jag väldigt petig med. 

Sigge har oxå fått sig lite uppmärksamhet idag. Det började med att han lekte med en kotte. Den kom han och visade upp och lämnade av SUPERFINT i min hand. Sen fick han tillbax den och så gick han iväg en runda för att sedan komma tillbax och upprepa proceduren. Då kunde jag inte hålla mej längre utan hämtade några tennisbollar för att öva lite dirigering ("så länge det inte är dummies är det väl ingen fara" är min extremt dåliga ursäkt...den håller inte för han blir ju supertaggad  *skäms*). Det gick faktiskt ganska bra ändå och stoppsignalen sitter som ett smäck. Idag fick han nåt ryck när han tappade bort en boll och började söka över ett större område men se då gick det att stoppa med stoppsignalen och sedan visa honom rätt! *stolt*

Nu är det snart påskmat med familjen och sen blir det väl slöa o ta det lugnt. Så skönt att bara göra ingenting speciellt. Imorrn ska vi träffa Linnea med familj, och om jag får tag i Linda så ska vi hälsa på dem i stallet och titta på deras nya pålle! Sedan ska vi få rådjur till mat...mums!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback