Fredagen den 13:e

Jag har faktiskt klarat mej utan olyckor idag. Iofs är det ju några timmar kvar av dygnet men de tänker jag spendera tryggt i soffan och sen sängen ganska tidigt. Imorgon är det nämligen tentadags för Toflan herself. Blä, har gått igenom en gammal tenta nu och det är ju bara att inse att denna kurs är tråkigare än tråkigast.... *gäsp*

Imorgon således tenta på morgonen och sedan eventuellt gymmet. Beror på hur dax jag är klar med tentan för vi ska ev ut till Trekanten för att träna lite. (Jag måste bara inflika att jag är så otroligt glad över att vi äääääntligen kommit igång med apporteringen igen och verkligen är anmälda till inte bara ett utan TVÅ workingtest i vår!! Wohooo!!! Dessutom är jag jätteglad över att fått så himla trevligt o kunnigt träningssällskap! Utan er hade vi absolut inte ens kunnat tänka på att tävla!)

Paul har judotävling imorgon och han har laddat hela veckan lång. Just nu är han nere och lägger ut mattorna i hallen med resten av gänget och har lite taktiksnack eller nåt. Sigge ligger och sover, han är fasen värre än en sömngångare. Jag måste vara otroligt bortskämd med en så snäll o rar hund som vars absoluta favorithobby inomhus är att sova.

Monsterjycken har dessutom lyckats charma vår granne, "grekiska tanten", vilket måste räknas som en stor bedrift efter deras första, något höggljudda möte. Jag var nyinflyttad och sprang med grejer ner till källaren och ytterdörren råkade glida upp. Sigge tassade såklart fram till dörren och så VAR det nån där (alaaaarm, alaaaarm till mej nere i källaren med ivrigt :vov-vovvande) men fortfarande snällt innanför dörren. Grekiska tanten blev chockad över att en lurvig best flyttat in och dessutom stod och skällde på henne så hon tog sej för hjärtat och sa gång på gång till mej "ååå...jag blev SÅ rädd, jag trodde jag skulle dööö" på dramatisk grekisk brytning. Hihi...jag bad om ursäkt såklart men hon trodde nog Sigge var farlig för tiden efter det blängde hon misstänksamt på honom.

Sedan råkade jag klanta mej IGEN och släppa in Sigge i trapphuset efter en promenad och han tog såklart trappan upp i ett huj och i bara farten fortsatte han in genom den öppna lägenhetsdörren..till grekiska tanten!!! Oooooops...men då på nåt vis klickade det mellan dem för efter det så är han såå välkommen så och hon måste alltid klappa om honom och sådär! :) Idag fick han tom hälsa på nån släkting eller vän som var där och meckade med hennes cykel med orden: Ja han tycker OXÅ jättemycket om hundar!!!

Andra grannen på vårt plan är oxå kompis med Sigge. Det är en gammal farbror säkert närmre åttio år som alltid klappar om Sigge och pratar lite om honom. Han hjälpte oss för ett tag sen att få igång bilen när jag glömt radion på. Dessutom är de rätt sköna som grannar för farbrorn med fru har suuuuperhög telefonsignal så det låter som att det ringer härinne. Grekiska tanten i sin tur har en dörrklocka som låter som att det ringer på min dörr. Dessutom ringer det på dörren typ trehundrafjorton gånger om dagen, och det följs alltid av höggljutt grekiskt babbel i trapphuset. Känns som att det är okej att låta lite själv då.. :)

Nä, nu är det dax att ta fram lite B&J och mysa till det i soffan..wish me luck imorrn på tentan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback