Försäkringschock!!

Fixade lite med räkningarna och hade fått in en ny faktura från If där Sigge är försäkrad. Kostnaderna hade gått upp med ca 700 kr på ett år, helt sjukt!! Ringde och frågade varför och det var tydligen för veterinärpriser gått upp osv. Fick även den tråkiga nyheten att självrisken gått upp från 2000 till 2500. Galet, de summorna kommer man ju inte upp i med vanliga småkrämpor!!! Iofs har If den fördelen att de betalar ALLT inklusive receptbelagda läkemedel, men fortfarande är det ju en försäkring man lär tjäna mest på vid en stor skada, typ operation osv. Det hoppas jag ju att vi slipper, så jag överväger att byta försäkringsbolag. Agria är ju samma som Länsförsäkringar där jag har bil och hemförsäkring plus att jag tror man får rabatt när man är medlem i SKK så kanske det är något att överväga...

Bra var iaf att den höjda självrisken börjar gälla först 29 april när vårt nya "försäkringsår" börjar...men ändåååå...suck. Dyrt det är att leva och verka då. Överväger oxå att skaffa träningskort. Jag längtar så grymt efter Yoga och nu såg jag att Nautilus har det på fredagar. Förut har jag bara sett att Kalmar Fitness har och där verkar det så snobbigt plus att det är långt dit (=lätt att smita undan). Nautilus är ju bara tvärs över gatan både hemifrån och från skolan så det kanske är nåt att satsa på. Dessutom har Paul kort där...vi får la se.

Nu ska jag greja vidare med mina papper, eller om jag ska gå och köpa några pärmar, för det behöver jag verkligen..*telefonpaus*..japp det ska jag. Sushilunch med pälskling på stan!! Hejsvejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback