Föreläsning med Anders Hallgren

Föreläsningen skulle vara i ett gult hus en halvmil utanför Emmaboda så vi stack iväg redan vid sextiden. Kvart i sju kom vi dit, och där stod bara en enda bil...tanten i såg lika förvirrad ut som vi. På en anslagstavla utanför dörren satt turligt nog en lapp med reklam för föreläsningen, men platsen var inte det gula huset utan biosalongen i folkets hus!!! Hoho...varför hade dom inte utlyst det på nätet!? Jag fick raskt fiska upp telefonen och ringa numret som stod där för vägbeskrivning så vi hann precis i tid. Tur!!

Föreläsningen var jätterolig. Anders berättade väldigt träffande om olika hundar och hur de beter sig...hihi...man hörde igenkännande skratt mest hela tiden. Han beskrev nämligen inte bara hundarnas beteende utan även mattarna och hussarnas, och ur hundens perspektiv!! Jag är ju nu extremt lättroad men jag satt o fnissade mest hela tiden...hihi. En och en halv timme gick blixtsnabbt och efter fikapaus var det en frågestund som oxå gick alldeles för fort.

Kvällen blev sen, och när jag kom hem fick både Paul och jag dricka-cravings så vi fick kila bort till OK och köpa dricka...vår duktiga hund platsade vi lös utanför, och tro det eller ej men han var minsann kvar, prydligt på sin ändalykt när vi kom ut! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback