Fixad...

...är datorn som idag började låta jättekonstigt. Paul mumlade nåt om en hårddisk som började ge sig men jag vägrade acceptera det. Som tur är var det fläkten som lät. Fram med mini-miniskruvmejseln som vi köpte på Irland och öppna upp och nu förstår jag varför datorn blir så varm! Den var full i damm!! Vi pillade bort smutsen och dammsög lite försiktigt och sen skruvade Paul ihop den och nu är den som den ska tror jag! Hurra!! En trasig dator skulle nämligen innebära att ganska mycket i Toves liv skulle bli knasigt. Jag har ju sparat en hel del saker på datorn, och de flesta sidor jag kollar på finns ju bara sparade här som favoriter...

Phuuu...


Uppdatering tre minuter senare: Ljudet är tillbaka!!!! Det är fläkten iaf som låter konstigt. Den gled ur greppet för några dagar sen, kanske fick den sig en törn då. Buuhuuu.... :( Får försöka kolla upp nån affär som kan fixa den..

Kommentarer
Postat av: Pontus

Det är inte ovanligt att en sladd inne i datorn faller mot fläkten - kan vara farligt då fläkten kan slita upp sladden. Kolla det.

2007-04-28 @ 07:12:38
Postat av: Tove

Tack för tipset, men det är en laptop och vi såg igår att fläkten ligger lixom skyddad. Vi får öppna och kolla igen, antagligen ligger fläkten snett.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback